سیاسی

حزب الله لبنان خواستار تحقیق عادلانه درباره انفجار بندر بیروت شد

حزب الله لبنان در بیانیه ای خواستار رسیدگی عادلانه و شفاف به پرونده انفجار بندر بیروت به دور از بهره‌برداری سیاسی و پوپولیستی شد.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان در بیانیه ای خواستار رسیدگی عادلانه و شفاف به پرونده انفجار بندر بیروت بر اساس ضوابط قانونی و رعایت استانداردهای یکسان به دور از بهره‌برداری سیاسی و پوپولیستی شد.

به گزارش المنار، حزب الله لبنان امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز انفجار بندر بیروت این فاجعه را که «موجب شوکی بزرگ برای لبنان و لبنانی‌ها بود و لبنان و مردم آن همچنان از آثار و پیامدهای آن در همه سطوح رنج می‌برند به خانواده‌های همه جانباختگان این حادثه اعم از مسیحی، مسلمان، لبنانی و غیرلبنانی» تسلیت گفت.

حزب الله با اشاره به موج عظیمی از کارزارهای سیاسی و رسانه‌ای شدید که شامل اتهامات واهی و دروغ و تحریکات فراوان بود که امنیت و ثبات کشور را به هم ریخت به ویژه پس از حوادث خونینی که در منطقه طیونه رخ داد و منجر به سقوط تعدادی از شهدای مظلوم شد، افزود: اگر اهتمام ما برای فرونشاندن فتنه در ابتدای راه نبود و راه را برای جنگ طلبان قطع نمی‌کرد، [ این حوادث ] منجر به تنش داخلی بسیار خطرناکی می‌شد.

در بیانیه حزب الله بر موضع ثابت و دائم حزب الله درباره رسیدگی عادلانه و شفاف بر اساس ضوابط قانونی و رعایت استانداردهای یکسان به دور از بهره برداری سیاسی، تحریکات فرقه‌ای و زد و بندهای پوپولیستی تأکید شده است.

این بیانیه افزوده: ما صادقانه معتقدیم که فقط با عدالت می توان حق را به حقدار رساند و زخم‌ها را التیام بخشید و ثبات داخلی را تثبیت کرد.

حزب الله لبنان همچنین خواستار گفت و گو در فضایی آرام و اقدام مشترک برای غلبه بر بحران جدی که لبنان با آن مواجه است شد.

انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 باعث جان باختن دست‌کم 214 تن و زخمی شدن بیش از 6 هزار نفر و تخریب بخش‌های بزرگی از پایتخت لبنان شد.

این حادثه فاجعه‌بار پیامدهای سختی بر اقتصاد و سیاست در لبنان در پی داشت.

هنوز پرونده تحقیق درباره این حادثه به علت کشمکش‌های سیاسی در لبنان به نتیجه‌ای نرسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا