سیاسی

گفت‌وگوی تیم‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با میخائیل اولیانوف عضو تیم مذاکره‌کننده روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: علی باقری، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با عضو تیم مذاکره‌کننده کننده روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با میخائیل اولیانوف عضو تیم مذاکره‌کننده روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به ریاست علی باقری جهت ادامه مذاکرات رفع تحریم وارد وین پایتخت اتریش شده است.

باقری روز گذشته دوبار بصورت جداگانه با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز «پیتر لاونسکی تیفنتهال» قائم مقام وزارت خارجه اتریش دیدار و گفت وگو کرده بود.

همچنین انریکه مورا روز گذشته یکبار با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

گفت‌وگوها میان نمایندگان ایران و دیگر طرف‌ها از امروز در فرمت‌های مختلف پیگیری خواهد شد.

در همین رابطه دیپلمات ارشد روسیه، فضای مذاکرات هسته ای ایران در وین را جدی توصیف و تصریح کرد که زمان نتیجه گفت‌وگوها را مشخص خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات جاری را برعهده دارد پیش از دیدار با علی باقری کنی به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت برای من کاملاً روشن نیست، اما ظاهراً همه طرف ها در مورد متن نهایی در حال رسیدن به اجماع هستند.

وی افزود که رسیدن به خط پایان «ممکن است خیلی آسان نباشد و زمان نشان خواهد داد که آیا ما موفق می شویم یا خیر. اما در کل فضای گفت‌وگوها جدی است.»

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، از دیروز پنجشنبه در پایتخت اتریش آغاز شده است.

از طرفی دیگر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با ارایه گزارشی از روند مذاکرات وین، تاکید کرد که برای تیم مذاکره کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح‌آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا