سیاسی

واکنش وزارت خارجه ایران به حمله اسرائیل به نوار غزه

وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای حمله اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز خواند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای حمله اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز خواند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه بطور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران افزود: این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

کنعانی همچنین از همه کشورها و نیز سازمان های بین المللی خواست تا به مسئولیت قانونی و نیز اخلاقی و انسانی خود در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و پیشگیری از ادامه جنایات این رژیم که عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است، عمل نمایند.

در تازه ترین آمار قربانیان، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان این حمله به 9 تن افزایش یافته که یکی از آنها دختربچه‌ای 5 ساله بوده است.

در این حمله دو فرمانده بلندپایه گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از جمله «تیسیر الجعبری»، فرمانده یگان شمالی، ترور شده‌اند.

در واکنش به ترور الجعبری، «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که امروز آزمونی جدی برای نیروهای مقاومت برای رویارویی با اقدامات خصمانه اسرائیل است و افزود: «ما عازم جنگ می‌شویم و از خداوند برای مجاهدان توفیق طلب می‌کنیم و ضربه‌ای دردناک به اسرائیل خواهیم زد».

او خواستار یکپارچگی نیروهای مقاومت شد و تأکید کرد که جهاد اسلامی هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ وساطتی را نمی‌پذیرد و از پای نمی‌نشیند.

وی افزود که ملت فلسطین باید توانایی خود در رویارویی با اسرائیل را ثابت کند و تأکید کرد که کسی که دشمنی را آغاز کرده باید مسئولیت کامل اقدام خود را بپذیرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا