خبر اولسیاسی

«خالد منصور» که اسرائیل در عملیاتی ویژه وی را ترور کرد که بود؟

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بامداد امروز خبر شهادت «خالد منصور» در حمله اسرائیل شهر رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرد.

میدل ایست نیوز: شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بامداد امروز خبر شهادت «خالد منصور»، فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس، در حمله اسرائیل شهر رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرد.

به گزارش «آناتولی» پیش از آن ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیاتی ویژه و مشترک میان ارتش و دستگاه امنیت عمومی (شاباک) در رفح، خالد منصور فرمانده منطقه جنوبی گردان های قدس ترور شده است.

این دومین ترور فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه بعد از ترور «تیسیر الجعبری» در روز جمعه است.

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، ترور خالد منصور را «دستاوردی مهم و نتیجه اقدامی برنامه ریزی شده» خواند و تأکید کرد که عملیات در غزه بر حسب ضرورت ادامه خواهد داشت.

وزارت داخله نوار غزه نیز اعلام کرد که در ساختمانی که برای ترور خالد منصور هدف قرار گرفته، اجساد 7 تن از جمله یک کودک و دو زن از زیر آوار بیرون آمده است.

خالد منصور از بنیانگذاران تشکیلات نظامی گردان های قدس در نوار غزه بود و در بسیاری از عملیات جهادی این گروه علیه اسرائیل دست داشت.

وی در سال 1988 به جنبش جهاد اسلامی پیوست و او را برنامه ریز اصلی عملیات استشهادی در انتفاضه اقصی در سال های 2000-2005 می دانند.

او بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده که یکی از خطرناک ترین آنها در سال 2014 بوده است.

وی مسئول توسعه زیرساخت های گردان های قدس و تأمین مواد اولیه و تجهیزات برای ساخت راکت های محلی بوده است.

در تازه ترین آمار قربانیان حمله اسرائیل به نوار غزه که وارد سومین روز خود شده، 32 فلسطینی از جمله 6 کودک به شهادت رسیده و 215 تن زخمی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا