اقتصادیخبر اول

آمار تفصیلی واردات کالا و مشتقات نفتی عراق

دستگاه مرکزی آمار عراق اعلام کرد که حجم واردات این کشور اعم از کالاها و مشتقات نفتی در سال 2021 حدود 17 میلیارد دلار بوده و چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق است.

میدل ایست نیوز: دستگاه مرکزی آمار عراق اعلام کرد که حجم واردات این کشور اعم از کالاها و مشتقات نفتی در سال 2021 حدود 17 میلیارد دلار بوده و چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق است.

به گزارش پایگاه خبری «المعلومه»، این دستگاه با انتشار آماری تأکید کرد که عراق در سال 2021 به میزان 24.8 هزار میلیارد دینار معادل 16.9 میلیارد دلار واردات کالا و مشتقات نفتی داشته که نسبت به سال 2020 رشد 34.8 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، حجم واردات کالاهای غیر نفتی این کشور در سال گذشته 10.7 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2020 کاهش 5.7 درصدی را نشان می دهد.

از سوی دیگر، واردات مشتقات نفتی به کشور در سال گذشته به 6.3 میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با 1.6 میلیارد دلار در سال 2020 رشد 395.1 درصدی را نشان می دهد.

این گزارش افزوده که چین همچنان بزرگ ترین شریک تجاری عراق در سال 2021 بوده است.

پیش از این وزیر نفت عراق اعلام کرد که با راه اندازی پالایشگاه کربلا در ماه اکتبر نیاز کشور به واردات بنزین و گازوئیل به نصف می رسد و با بهره برداری از چند پالایشگاه دیگر در آینده نزدیک، واردات عراق از مشتقات نفتی به یک دهم خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا