خبر اولسیاسی

سید حسن نصرالله: امیدواریم عراقی‌ها با حکمت اختلافات را حل کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امیدواریم همه عزیزان بتوانند در راه نجات عراق به خاطر عراق و به خاطر همه امت در مواجهه با مسائل بزرگ با حکمت عمل کنند.

میدل ایست نیوز: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز در سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سخنرانی و ابراز امیدواری کرد عراقی ها بتوانند در راه نجات عراق به خاطر عراق و به خاطر همه امت و در مبارزه ملت در مواجهه با مسائل بزرگ با حکمت عمل کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «عراق سرزمین مقدس است، امیدواریم همه عزیزان بتوانند در راه نجات عراق به خاطر عراق و به خاطر همه امت، در مواجهه با مسائل بزرگ با حکمت عمل کنند.»

وی افزود: «سوریه جنگ جهانی را پشت سر گذاشت اما اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌هاست. این تحریم‌ها باید رفع شوند.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان] در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترورها دست و پنجه نرم کردیم. به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد. در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستاها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد. انتظار می‌رود مقامات لبنانی درد مردم را درک کنند. در ارتباط با مسئله نفت و مرزهای دریایی، ما چشم انتظار پاسخ‌هایی هستیم که به خواسته‌های کشور لبنان داده خواهد شد؛ اما من به شما در عاشورا می‌گویم که باید برای هر گونه احتمالی آماده باشیم. ما خواهان تشکیل دولتی واقعی و با اختیارات کامل هستیم که مسئولیت‌پذیر باشد.»

دبیرکل حزب‌‌الله خطاب به دشمن هشدار داد: «لبنان و مردم این کشور دیگر سرقت منابع خود را بر نمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم. ما در جنگ غزه پیام‌های موردنظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم؛ اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هر گونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.»

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا