سیاسی

شهادت 36 کودک فلسطینی توسط اسرائیل از ابتدای سال جاری

جنبش جهانی دفاع از کودکان، شاخه فلسطین در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 36 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

میدل ایست نیوز: جنبش جهانی دفاع از کودکان، شاخه فلسطین در گزارشی اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون 36 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این گزارش آمده است که 20 نفر از این کودکان در کرانه باختری به شهادت رسیدند و 16 نفر دیگر نیز از ساکنان نوار غزه هستند که در حملات 3 روزه اخیر اسرائیل به این باریکه شهید شدند.

آخرین کودک فلسطینی که به شهادت رسیده، لیان الشاعر دختربچه 9 ساله فلسطینی است که صبح روز گذشته بر اثر جراحات وارده در نتیجه حملات جنگنده‌های اسرائیلی به خان یونس شهید شد.

جنبش مذکور اشاره کرد که به موجب قوانین بین المللی، استفاده از زور جز در مواردی که خطری مستقیم متوجه افراد باشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

جنبش جهانی دفاع از کودکان تاکید کرد که نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نظامیان اسرائیلی به طور مداوم علیه کودکان فلسطینی به زور و قدرت متوسل می شوند که در بسیاری از این موارد کودکان به طور عمد به قتل می رسند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا