سیاسی

برداشتن موانع سیمانی در دیالی پس از 19 سال

تصمیم برداشتن موانع سیمانی پس از نشست فرماندهان امنیتی دیالی که امکان برداشتن آن در ادارات حساس و عدم تاثیرپذیری امنیتی را بررسی کردند، اتخاذ شد.

میدل ایست نیوز: مقامات امنیتی در استان دیالی عراق در شمال شرق بغداد تصمیم گرفتند موانع بتنی و سیمانی از مقابل برخی ادارات دولتی در مرکز استان برداشته شود.

به گزارش العربی الجدید این تصمیم پس از حدود 19 سال اتخاذ شد. پیش از این گذاشتن موانع بتنی به عنوان یک اقدام امنیتی برای حفاظت از ادارات در برابر انفجار و اقدامات خشونت آمیز محسوب می شد.

مقامات محلی تاکید کردند که این اقدام موجب تسهیل در عبور و مرور می شود که موجب نارضایتی در میان اهالی استان شده است.

قرار دادن موانع بتنی و سیمانی در شهرهای عراق پس از سال 2003 به دلیل وضعیت امنیتی و اقدامات خشونت آمیز آغاز شد و دولت های عراق از آن برای بازرسی خودروها و عابران پیاده برای جلوگیری از انفجار و حملات استفاده می کردند.

در عراق برای محافظت از ادارات دولتی و مقرهای نظامی و حزبی نیز از موانع سیمانی استفاده می شد و خیابان های نزدیک به آن و منازل مقامات نیز به عنوان اقدامی برای حفظ امنیت، مسدود می شد، مساله ای که موجب ایجاد ترافیک در اکثر مناطق کشور شد.

طی دوره گذشته، بسیاری از این موانع امنیتی و سیمانی در بغداد و شماری از استان های دیگر براساس تصمیمات امنیتی برداشته شد اما این تصمیم در دیالی دیرتر از سایر استان ها اجرا شد.

تصمیم به برداشتن موانع پس از نشست فرماندهان امنیتی استان که امکان برداشتن موانع در ادارات حساس و عدم تاثیرپذیری امنیتی را بررسی کردند، اتخاذ شد.

نیروهای امنیتی روز گذشته (جمعه) برداشتن موانع را اجرا کردند.

یک مسئول امنیتی در استان در گفت وگویی با العربی الجدید گفت که وضعیت امنیتی به طور کلی نسبتا پایدار است هر چند که اقدامات خشونت آمیزی نیز وجود دارد.

وی افزود که دستگاه ها و بولدوزرها در حال برداشتن موانع و پاکسازی اماکن هستند.

از سویی دیگر، عباس حسین، مسئول ارتباطات و رسانه اداره راهنمایی و رانندگی دیالی گفت که برداشتن موانع سیمانی به رفع ترافیک در استان به ویژه خیابان های شلوغ کمک می کند.

وی افزود که برداشتن این موانع، پیام اطمینان امنیتی به شهروندان و تسهیل رسیدن آنها به ادارات دولتی است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا