خبر اولسیاسی

عامل تیراندازی در بیت المقدس خود را به پلیس معرفی کرد

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که عامل تیراندازی بامداد امروز در بیت المقدس خود را به پلیس معرفی کرده است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که عامل تیراندازی بامداد امروز در بیت المقدس خود را به پلیس معرفی کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک»،  سخنگوی دفتر یائیر لاپید گفت که متهم تیراندازی به سمت اتوبوس حامل شهرک‌نشینان در بیت المقدس به دفتر پلیس رفته و خود را معرفی کرده و سلاحش را تحویل داده است.

همزمان پایگاه عبری «واللا» خبر داد که این فرد «امیر الصیداوی» نام دارد.

در تیراندازی به سمت یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی بخش تاریخی بیت‌المقدس دست‌کم 7 تن زخمی شدند که وضعیت 2 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش «الجزیره»، منابع بیمارستانی اسرائیل بامداد امروز تأکید کرده‌اند که در پی این حمله 7 تن به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رسانه رسمی اسرائیل تأکید کرد که عملیات تیراندازی 10-15 ثانیه طول کشیده و توسط یک نفر انجام شده که پس از شلیک 10 گلوله به اتوبوس و دو خودرو فرار کرده است.

پلیس اسرائیل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش تیراندازی در نزدیکی مزار حضرت داود دریافت کرده و افزود که در این حمله چند نفر زخمی شده‌اند.

در پی این حادثه، رسانه های اسرائیل تأکید کردند که نیروهای پلیس در حال بازرسی همه خیابان‌های بیت‌المقدس هستند.

همزمان خبرنگار الجزیره تأکید کرد که در این بازرسی چندین تن در منطقه «حی سلوان» بازداشت شده‌اند و در بخش قدیمی بیت‌المقدس هم بازرسی‌های گسترده در حال انجام است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، جنبش جهاد اسلامی، جبهه مردمی آزادی فلسطین، کمیته‌های مقاومت مردمی با انتشار بیانیه‌هایی این «عملیات قهرمانانه» را تحسین کرده‌اند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا