خبر اولسیاسی

ادعای تند صدر علیه فراکسیون پارلمانی عصائب: فاسدان جریان صدر به شما پیوستند

صالح محمد العراقی خطاب به فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت که فاسدان جریان صدر به شما پیوستند و فراکسیون کاذبون واضح ترین دلیل برای آن است که ما در برابر فساد مقاومت کردیم که در غیر اینصورت از جریان طرد نمی شدید.

میدل ایست نیوز: صالح محمد العراقی، منتشر کننده مواضع مقتدی صدر، به متهم کردن جریان صدر به دست داشتن در ناکامی عملکرد دولتها در عراق واکنش شدید نشان داد.

به گزارش ارث نیوز، صالح العراقی، فراکسیون صادقون در پارلمان عراق که فراکسیون پارلمانی عصائب اهل حق به ریاست قیس الخزعلی است را فراکسیون کاذبون خطاب قرار داد و گفت: جریان صدر مسئولیت خود با توجه به حضور در دولت های گذشته را می پذیرد و آن را رد نمی کند.

وی افزود که ما در فرآیند سیاسی (همانند علی بن یقطین) بودیم اما این مساله با وجود شما سودی نداشت چرا که شما به فساد اصرار دارید.

منتشر کننده مواضع صدر سپس گفت که جریان صدر مسئولیت خود در ناکامی عملکرد دولت را به دلایلی نمی پذیرد از جمله اینکه جریان صدر با قرارداد امنیتی ننگین موافقت نکرد و در مقابل اشغالگر که خود از مهمترین دلایل فساد است، مقاومت کرد.

وی تصریح کرد که جریان صدر در شورای حکمرانی در آن زمان با وجود اصرار بسیار برای مشارکت در آن شرکت نکرده و 6 وزیر را به دلیل فساد از دولت خارج کرده است.

العراقی اظهار داشت که جریان صدر فاسدان خود یا آنان که مشکوک به فساد بودند را محاکمه و آنها را رد کرد و فاسدان جریان صدر به شما پیوستند و فراکسیون کاذبون واضح ترین دلیل برای آن است که ما در برابر فساد مقاومت کردیم که در غیر اینصورت از جریان طرد نمی شدید.

وی اشاره کرد که جریان صدر برای خروج از زندان آنطور که شما انجام داده اید، با اشغالگر مذاکره نکرده است و به محض آنکه بین خود و ما فتنه انگیزی کردید، رهبر جریان صدر آن را خنثی کرد.

العراقی با بیان اینکه وابستگی بزرگترین دلایل فساد است و بزرگ شما گفته است که وابستگی ما راز موفقیت ما است، افزود که ما به پالایشگاه بیجی حمله نکردیم.

وی اشاره کرد که بزرگ شما گفته است اگر فاسدان مجازات شوند، زندان ها پر می شود و این بدان معنا است که آنها نباید محاکمه شوند.

العراقی در ادامه گفت که جریان صدر از مشارکت در انتخابات دست کشید و 73 نماینده را از پارلمان خارج کرد تا با فساد شما همراه نشود.

وی گفت که شما از نیروهای الحشد الشعبی برای خواسته های خود سوء استفاده می کنید اما جریان صدر به دنبال حفظ جان و آبروی آنها است که آنها مجاهد و شهدای گرامی هستند.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا