سیاسی

جانشین وزیر دفاع ایران: امریکا و برخی دولتها به دنبال تخریب روابط ایران و عراق هستند

سرتیپ فرحی در دیدار با رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق، گفت که امریکا و برخی از رژیم ها و دولت های همراه با این کشور در صدد تخریب روابط ایران و عراق هستند.

میدل ایست نیوز: سپهبد «سعد مزهر محسن العلاق»، رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق با حضور در ستاد وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در تهران با سرتیپ سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار فرحی در این دیدار با ادای احترام به روح پاک همه شهدای سال های مبارزه علیه تروریست های تکفیری داعشی به ویژه دو قهرمان و مجاهد نستوه سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: به طور قطع در میان کشورهای همسایه، کشور دوست و برادر-عراق، از جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه و تعمیق روابط با عراق تاکید دارد.

وی با بیان اینکه شهادت دو همرزم قهرمان در کنار یکدیگر حاویِ پیام های مهمی است، افزود: این دو قهرمان تا لحظه شهادت در کنار یکدیگر بودند و آمیخته شدن خون فرماندهان و سربازان دو کشور ایران و عراق در راستای هدف واحد بر استحکام پیوند های دو کشور افزوده است و نشان داده است جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را امنیت و ثبات خود  می داند.

جانشین وزیر دفاع ایران با بیان اینکه آمریکا و برخی از رژیم ها و دولت های همراه با این کشور در صدد تخریب روابط ایران و عراق هستند، گفت: دولت های منطقه نسبت به زیان های ناشی از حضور و مداخلات خارجی و به ویژه آمریکا در منطقه باید هوشیار و بیدار باشند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای نظام سلطه با توجیه حضور خود در منطقه و تلاش برای کسب مشروعیت، عاملی برای اختلاف بین کشورهای منطقه و  تضعیف و فرسایش ظرفیت امت اسلامی است.

سردار فرحی با بیان اینکه توسعه همکاری ها و تفاهم دو کشور ایران و عراق عاملی مهم در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان مشترک دو کشور است تأکید کرد: تعامل و ارتباط دو کشور در زمینه های مختلف دفاعی به ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش باید تقویت و توسعه یابد.

جانشین وزیر دفاع ایران با بیان اینکه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران محصولات مورد نیاز نیروهای مسلح را با تکیه بر ظرفیت های بومی طراحی و تولید می کند افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تولید محصولات دفاعی دارای عقبه و پشتوانه های تحقیقاتی و دانشگاهی است و در این زمینه آماده هرگونه همکاری با کشور عراق هستیم.

سپهبد «سعد مزهر محسن العلاق» رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق نیز در این دیدار با تسلیت ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و درود فراوان به روح شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس یاد آور شد: خون شهدای دو ملت در مبارزه با داعش و تروریسم در هم آمیخت و عاملی برای پیوند و دوستی هر چه بیشتر دو کشور شد.

وی با اشاره به بازدید های اخیر از دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف افتخارآمیز است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق با بیان اینکه ایجاد ارتباط نهادهای  نظامی باید بر پایه ی توسعه ی تعاملات نهاد های  آموزشی صورت گیرد بر تقویت و توسعه روابط نیروهای مسلح دو کشور در زمینه ی پژوهشی و علمی تأکید کرد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا