اجتماعی

گیاه جدیدی از تیره نعناعیان در حلبچه کشف شد + عکس

تلاش های علمی منجر به کشف گیاه جدیدی در مرز عراق و ایران و به طور مشخص در منطقه شارباژیر از توابع استان حلبچه اقلیم کردستان عراق شد.

میدل ایست نیوز: کارزان عمر قادر، استاد گیاه شناسی اعلام کرد که یک گیاه جدید از تیره نعناعیان که به انواع گیاهان در جهان اضافه می شود، در اقلیم کردستان کشف شده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر سلیمانیه گفت که تلاش های علمی منجر به کشف گیاه جدیدی در مرز عراق و ایران و به طور مشخص در منطقه شارباژیر از توابع استان حلبچه اقلیم کردستان عراق شده است.

این استاد گیاه شناسی اشاره کرد که کشف این گیاه از سال 2019 و با هماهنگی با انجمن گیاه شناسان ملی و دانشگاه سلیمانیه آغاز شد و تنها دانه این گیاه جمع آوری شد و در سال 2020 نیز نمونه هایی از گل این گیاه اخذ شد.

وی افزود که با همکاری با دانشگاه کرمان در ایران و پس از انجام آزمایش مشخص شد که این گیاه نوع جدیدی از گیاهان در سطح عراق و جهان و از تیره نعناعیان یکی از بزرگترین تیره های گیاهی است.

قادر بیان کرد که این تیره از گیاهان در غذا و برخی از صنایع استفاده می شود و از پرکاربردترین گیاهان این تیره می توان به ریحان، نعناع، سنبله و زعتر اشاره کرد.

وی توضیح داد که این نوع گیاه می تواند به عنوان درمان پزشکی برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا