سیاسی

برهم صالح: تداوم وضعیت کنونی عراق غیر قابل قبول است

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که تداوم وضعیت کنونی غیر قابل قبول است و باید از ناکامی ها عبور کرد و به اراده ملت و دموکراسی احترام گذاشت.

میدل ایست نیوز: برهم صالح، رئیس جمهور عراق ضمن تاکید بر لزوم ایجاد نقشه راه برای حل بحران کشور که منافع کشور و شهروندان را حفظ کند، تاکید کرد که تداوم این وضعیت غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است که برهم صالح امروز در کاخ السلام میزبان گروهی از رؤسا و نمایندگان سندیکا و اتحادیه های عراق بود و در این نشست تحولات اوضاع کشور بررسی شد.

رئیس جمهور عراق بر لزوم اتکا به گفت وگو و همگرایی برای حل سریع بحران سیاسی کنونی و لزوم متمرکز بودن گفت وگو بر اولویت تامین حقوق شهروندان در زندگی آزاد و کریمانه و حرکت به سوی اصلاحات سیاسی و حفظ آرامش جامعه و ایجاد نقش راهی واضح و راه حل هایی در حمایت از منافع عالی ملی و اطمینان دهی به شهروندان و پاسخ به نیازهای آنها تاکید کرد.

وی افزود که تداوم وضعیت کنونی غیر قابل قبول است و باید از ناکامی ها عبور کرد و به اراده ملت و دموکراسی احترام گذاشت.

صالح اشاره کرد که احترام به مردم عراق اساس خروج از بحران و عبور از بن بست سیاسی است.

وی بر اهمیت نقش سندیکاها، اتحادیه ها و فعالیت های اجتماعی و مدنی در این خصوص به ویژه بحران کنونی اشاره کرد و تامین حقوق شهروندان و امنیت و ثبات کشور و پیشروی به سوی روند مسالمت آمیز و آرام برای عبور از چالش های کنونی را مهم دانست.

نمایندگان سندیکاها و اتحادیه های عراق درباره وضعیت سیاسی کشور و راه های خروج از بن بست کنونی در راستای تقویت وحدت ملی و تحقق اصلاحات و حفظ منافع مردم و عبور از مشکلات و شکاف های فعلی با برهم صالح سخن گفتند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا