خبر اولسیاسی

سوریه خواستار خروج فوری و بدون شرط نظامیان امریکایی از کشور شد

وزارت خارجه سوریه از امریکا خواست فورا و بدون شرط نیروهای نظامی خود را که غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، خارج کند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای از امریکا خواست فورا و بدون شرط نیروهای خود را که غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، از اراضی سوریه خارج کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای درباره اظهارات گمراه کننده و دور از منطق دولت امریکا و اتهام زنی به دولت سوریه مبنی بر ربودن یا بازداشت شهروندان امریکایی از جمله آستن تایس، نظامی امریکا توضیح داد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد که دولت امریکا سال ها است که اعتراف کرده آستن تایس و دیگر شهروندان امریکا به صورت غیرقانونی وارد اراضی جمهوری سوریه شدند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دولت سوریه اینکه شهروند امریکایی که وارد خاک خود شده یا در مناطق تحت حاکمیت و سلطه دولت اقامت دارد را تکذیب می کند و بر پایبندی مطلق خود به اصول و قواعد قوانین بین المللی و احکام توافقنامه وین برای روابط کنسولی تاکید می کند.

سوریه افزود که به اطلاع افکار عمومی در امریکا و مقامات امریکا می رسانیم که دولت امریکا احکام توافقنامه وین برای روابط کنسولی و روابط دیپلماتیک را نقض کرده و ده ها شهروند امریکایی را به سفر به سوریه و ورود به این کشور بدون اجازه دولت و بصورت غیرقانونی از طریق گذرگاه های مرزی غیر رسمی یا نفود به مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی مسلح تشویق کرده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که هرگونه گفت وگو یا ارتباط رسمی با دولت امریکا باید علنی و مبتنی بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این کشور باشد.

سوریه از امریکا خواست فورا و بدون شرط نیروهای نظامی خود که غیرقانونی در سوریه حضور دارند را خارج کند و از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه و حمایت از گروه های مسلح جدایی طلب و گروه های تروریستی حاضر در پایگاه التنف امتناع کند و به صورت نهایی و غیر مشروط به اقدامات اجباری یکجانبه اعمال شده از سوی دولت های امریکا بر ملت سوریه پایان دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا