خبر اولسیاسی

مطرح شدن «شایعه» آغاز عملیات ترکیه در خاک سوریه

همزمان با ورود دسته تازه‌ای از نیروها و تجهیزات نظامی از ترکیه به سوریه، زمزمه‌هایی از نزدیک بودن عملیات ترکیه در سوریه مطرح شده است.

میدل ایست نیوز: همزمان با ورود دسته تازه‌ای از نیروها و تجهیزات نظامی از ترکیه به سوریه، زمزمه‌هایی از نزدیک بودن عملیات ترکیه در سوریه مطرح شده است.

به گزارش «العربی الجدید»، نیروهای ترکیه بامداد امروز نیروهای نظامی و تجهیزات بیشتری را عازم منطقه «درع الفرات» در شمال شرق استان حلب ارسال کردند.

همزمان با ارسال این نیروها، در مناره‌های مساجد منطقه قرقمیش، از توابع ولایت غازی عنتب در جنوب ترکیه، از مردم خواسته شد که جز برای موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

منابع محلی تأکید کردند که یک دسته نظامی ترکیه‌ای بامداد چهارشنبه (17 اوت) از طریق منطقه باب السلامه وارد منطقه درع الفرات در شمال حلب شدند و افزودند که این دسته شامل خودروهای زرهی و تانک بوده است.

این منابع افزوده‌اند که در نیمه شب نیز ارتش ترکیه مواضع نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را در اطراف شهر تل رفعت در شمال حلب بمباران کردند و همزمان دو هواپیمای جاسوسی و یک جنگنده ترکیه ای در آسمان منطقه به پرواز درآمد.

از سوی دیگر، شهردار شهر مرزی قرقمیش با انتشار بیانیه‌ای خطاب به اهالی شهر نوشت: «از شنیدن صداهای اخیر در منطقه نگران نباشید، این نیروها برای حفاظت از شما آمده‌اند. لطفا جز در موارد ضروری از خانه‌هایتان خارج نشوید».

مناره های مساجد این شهر نیز با تکرار این درخواست گفتند که این درخواست برای آن مطرح می‌شود که ارتش ترکیه به زودی عملیاتی را آغاز خواهد کرد.

همزمان «داود گل»، استاندار غازی عنتب، گفت که آنچه از مساجد قرقمیش اعلام شده به معنای منع آمدوشد نیست و اتفاق تازه‌ای نیفتاده است و افزود که تحقیقات با مسئولان محلی در این باره آغاز شده است.

از سوی دیگر، «حمزه تکین»، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای، با انتشار توئیتی نوشت که ارتش ترکیه خود را آماده عملیاتی در آینده بسیار نزدیک می‌کند.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا