سیاسی

یورش سربازان اسرائیلی به 7 دفتر غیر دولتی در کرانه باختری

نیروهای نظامی اسرائیل صبح امروز به دفاتر 7 سازمان غیر دولتی در رام الله و بیره یورش برده و ضمن مصادره اموال و مدارک، آنها را پلمپ کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای نظامی اسرائیل صبح امروز به دفاتر 7 سازمان غیر دولتی در رام الله و بیره یورش برده و ضمن مصادره اموال و مدارک، آنها را پلمپ کردند.

به گزارش «آناتولی»، از میان دفاتر، اسرائیل در سال گذشته دستور پلمپ 6 دفتر به بهانه «فعالیت تروریستی» را داده بود.

این دفاتر شامل مؤسسه الضمیر برای رسیدگی به اسرا و حقوق بشر، مؤسسه حقوق بشری قانون، مرکز پژوهش های توسعه بیسان، اتحادیه کمیته های زنان، مؤسسه کمیته های فعالیت بهداشتی، اتحادیه کمیته های فعالیت کشاورزی، دفترشاخه فلسطین جنبش جهانی دفاع از کودک است.

شاهدان عینی تأکید کردند که نیروهای اسرائیلی به این دفاتر یورش برده و رایانه ها و اسناد و مدارک آنها را مصادره کرده و دیگر وسایل را هم تخریب کرده و پس از مسدود کردن دفاتر برگه ای حاوی حکم نظامی درباره «تروریستی» بودن این دفاتر بر پلمپ آنها نصب کردند.

این منابع همچنین از درگیری میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی خبر داده و تأکید کردند که ارتش اسرائیل برای متفرق کردن معترضان از گلوله و گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرده است.

در واکنش به این تحولات، دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی، این حمله را محکوم کرد و آن را «جنایت و تعرض آشکار به نهادهای مدنی در فلسطین و نیز حمله به نهادهای حقوقی بین المللی دانست و از جامعه بین المللی خواست که برای توقف این اقدامات و حمایت از ملت فلسطین دست به اقدام فوری بزند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا