سیاسی

الحکیم در دیدار با بن سلمان: توافق هسته‌ای جدید فرصتی است که به ثبات منطقه کمک می‌کند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ولیعهد عربستان تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته ای جدید باید فرصتی برای همه طرف ها باشد که به آینده مثبت بنگرند و به دنبال مشترکاتی باشند که به حمایت از ثبات منطقه کمک می کند.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز جمعه میزبان سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق بود.

به گزارش cnn به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف روابط عربستان و عراق و شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

در این دیدار خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان، مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان، عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان در عراق و سید محسن الحکیم، نائب رئیس جریان حکمت ملی عراق حضور داشتند.

از سوی دیگر الحکیم، با انتشار توئیتی از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و رایزنی درخصوص روابط تاریخی مستحکم بین دو کشور و راه های تقویت و تحکیم آن در راستای تثبیت روابط و تعمیق پیوندهای برادرانه آن خبر داد.

وی افزود: در این دیدار به اهمیت انسجام بین دو کشور برادر و همسایه و تاثیر مثبت آن بر بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی به ویژه با توجه به اینکه دو کشور ثقل اقتصادی منطقه ای و بین المللی محسوب می شود اشاره کردیم.

الحکیم با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری از افزایش کنونی قیمت نفت در توسعه زیرساخت صنعتی و اقتصادی دو کشور گفت: طرح های توسعه ای ولیعهد عربستان به ویژه چشم انداز 2030 این کشور و بازتاب های این طرح های مثبت بر همه کشورهای منطقه به ویژه عراق را تحسین کردیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق به تحولات سیاسی عراق، اشاره و تاکید کرد که گفت وگو بین طرف های مختلف، بهترین راه برای دستیابی به راه حل های راضی کننده برای بن بست کنونی در عراق است و تاکید کرد که راه حل ها باید از سوی عراق و بدون هیچگونه فشار خارجی باشد.

وی در ادامه به اهمیت حمایت عربستان از بحران اقلیمی در عراق اشاره و بر لزوم ایجاد راه حل علمی برای کمک به جلوگیری از پیامدهای خطرناک این بحران تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تحسین آتش بس بشردوستانه در یمن و لزوم تثبیت آن و ایجاد راه حل نهایی برای بحران در این کشور عربی که رنج آن به طول انجامیده، به اهمیت ثبات در منطقه خلیج اشاره کرد.

وی همچنین به نقش عراق در میانجیگری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و بازتاب های مثبت آن بر ملت های منطقه را اشاره و تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته ای جدید باید فرصتی برای همه طرف ها باشد که به آینده مثبت بنگرند و به دنبال مشترکاتی باشند که به حمایت از ثبات منطقه کمک می کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان بر اهمیت اتخاذ تصمیمات رضایت بخش برای ملت های عرب در نشست آتی سران کشورهای عربی در الجزائر برای پایان وضعیت ناکامی در میان ملت عرب و تاکید بر محوریت قضیه فلسطین و اهمیت تداوم آن به عنوان نمادی برای یکپارچه کردن ملت های عرب اشاره کرد.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا