خبر اولسیاسی

سازمان ملل: بحران سیاسی کنونی عراق قابل حل است

هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق، تاکید کرد که بحران سیاسی کنونی در عراق قابل حل است و نمی توان آن را مهم تر از منافع ملی تلقی کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) تاکید کرد که بحران سیاسی کنونی در عراق قابل حل است.

به گزارش الفرات نیوز، یونامی در بیانیه ای به مناسبت 19 امین سالروز حمله به مقر آن در بغداد اعلام کرد: 19 ماه اوت یک روز ثبت شده در عمق حافظه جمعی هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق و کل سازمان ملل است، در چنین روزی در سال 2003، مقر سازمان ملل در بغداد هدف انفجار قرار گرفت که به کشته شدن 22 نفر از همکاران ما از جمله سرجیو وییرا دی میلو، نماینده ویژه سازمان ملل و مجروح شدن 150 نفر دیگر منجر شد.

بیانیه مذکور افزود: قربانیان این حمله کارکنان سازمان ملل بودند که برای بهبود وضعیت عراق پس از درگیری فعالیت می کردند، امروز از سال 2009 به عنوان روز جهانی اقدام بشردوستانه اختصاص داده شده تا هر سال در تقدیر از فعالیت اساسی کارکنان در حوزه بشردوستی در سراسر جهان احیا شود.

یونامی با ذکر یاد کسانی که در این حمله جان خود را از دست داده یا مجروح شدند، تاکید کرد که هدف آنها همان هدفی بود که امروز مجددا بر آن تاکید می کنیم و آن حمایت از ملت عراق است.

هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق اشاره کرد که عراق با مصیبت های بی حصری در سال های اخیر مواجه شده و بحران سیاسی کنونی، تنها آخرین چالش طولانی مدت است اما با این وجود قابل حل است و نمی توان آن را مهمتر از منافع ملی تلقی کرد.

یونامی اشاره کرد که فداکاری های متعددی که برای بازپسگیری جایگاه عراق صورت گرفته نباید هدر رود بلکه باید همه تلاش ها برای گفت وگو و حل بحران در خدمت به منافع عمومی ملت بسیج شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا