اجتماعیسیاسی

پیش نویس تفاهمنامه خواهرخواندگی بین کربلا و مشهد امضا شد

پیش نویس تفاهمنامه خواهر خواندگی بین مشهد و کربلا و پیش نویس تفاهمنامه همکاری بین این 2 شهر مذهبی امضا شد.

میدل ایست نیوز: نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا در نشست با شهردار مشهد در محل شهرداری این کلانشهر گفت: شهرداری مشهد یک سازمان برجسته در حوزه خدمات شهری است و آنچه در مشهد است فراتر از کربلاست لذا درخواست می‌شود هیاتی از شهرداری مشهد برای ارائه تجربیات به کربلا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی اضافه کرد: شهرداری کربلا در روز عاشورا چهار هزار و 500 تن زباله جمع آوری کرد و در این حوزه می‌توان از تجربیات مشهد استفاده کرد.

استاندار کربلا گفت: آستان مقدس حسینی با همکاری یک شرکت فرانسوی، فرودگاهی با ظرفیت جا به جایی 20 میلیون مسافر در سال را در دست ساخت دارد و پالایشگاه صنعت نفت هم امسال افتتاح خواهد شد.

نصیف الخطابی افزود: هزار هتل نیز در کربلا موجود و در حال ساخت است و آمادگی تقبل سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین بخش‌های کشاورزی و صنعتی را داریم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود برای توسعه روابط، کمیته مشترکی بین 2 شهر مشهد و کربلا تشکیل شود تا تصمیمات مشترکی برای بهبود خدمات اتخاذ شود و زائران، شاهد تغییرات مثبت در خدمات رسانی باشند.

الخطابی از شهرداری مشهد دعوت کرد در ایام اربعین به کربلا سفر کنند، اما قبل از حضور آنها، شرکتی در حوزه رنگ آمیزی و فضای سبز از مشهد اعزام تا شرایط برای حضور و خدمت‌رسانی بهتر فراهم شود.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: 30 هزار نفر در شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند که حمل و نقل عمومی با جابجایی روزانه 1.5 میلیون مسافر از آن جمله است.

عبدالله ارجایی افزود: بیش از 2 هزار تن زباله روزانه در مشهدجمع آوری می‌شود که در ایام خاص این رقم 2 برابر می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 680 بوستان در مشهد تحت مدیریت شهرداری است و در بحث سرانه فضای سبز از رتبه‌های برتر کشور هستیم و بیش از صد خدمت در مشهد به صورت هوشمند ارائه می‌شود.

ارجایی افزود: آمادگی همکاری با شهرداری کربلا در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش خدمات فنی و زیرساختی وجود دارد و می‌توان با کمک بخش خصوصی مقدمات سفر از مبدا تا مقصد را فراهم کرد و شرکت‌های عراقی می‌توانند زمینه انتقال مسافر از فرودگاه تا فرودگاه را به ما بسپارند.

شهردار مشهد گفت: شهروندان مشهدی علاقه دارند سفر به کربلا را جزء سفر‌های سالانه خود قرار دهند.

ارجایی افزود: کاروان هزار نفری از جمله 140 اتوبوس با 250 راننده، 550 پاکبان و 20 راهنمای زائر هر سال به شوق خدمت از مشهد در ایام اربعین در کربلا حضور می‌یابند و در مسیر مشهد به کوفه از هفتم تا 22 صفر خدمت‌رسانی می‌کنند.

در این نشست پیش نویس تفاهمنامه خواهر خواندگی بین مشهد و کربلا و پیش نویس تفاهمنامه همکاری بین این 2 شهر مذهبی امضا شد که این تفاهمنامه‌ها در کربلا نهایی خواهند شد.

همچنین مقرر شد نخستین پرواز از مشهد به کربلا با حضور شهردار مشهد انجام شود.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا در سفری سه روزه وارد مشهد شد و پس از زیارت حرم مطهر و دیدار با استاندار خراسان رضوی از بیمارستان رضوی مشهد بازدید کرد. دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های وی است.

پیش از این و در سفر استاندار کربلا به تهران و دیدار او با شهردار تهران با هدف زمینه‌سازی توسعه همکاری دو شهر فراتر از همکاری های اربعین، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تهران و کربلا امضا شد.

منبع
خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا