خبر اولسیاسی

مقام ایرانی: گفت وگو با عربستان به سطح خوبی رسیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده، گفت وگو با عربستان برای احیای روابط به سطح بسیار خوبی رسیده‌ است.

میدل ایست نیوز: ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: دولت مسیر گفت وگو برای احیای روابط با عربستان را دنبال کرده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم نشانه‌های خوبی در تقویت همکاری‌ها به ویژه در حوزه همسایگی بروز کرده است و همچنین گفت وگوها در حوزه خلیج فارس نیز ادامه دارد. عمده این اقدامات در راستای خنثی‌سازی تحریم صورت می‌گیرد. ما این گام‌ها را برای ایجاد گزینه‌ها و فرصت‌های جدید در سیاست خارجی کشور می‌بینیم.

عمویی تصریح کرد: دولت مسیر گفت وگو برای احیای روابط با عربستان سعودی را دنبال کرده، اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم این است که در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم؛ امید است که به زودی گفت وگوهای دیپلماتیک میان دو کشور صورت پذیرد چراکه قطعاً این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای برای احیای روابط سیاسی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: هرچند که ایران به عنوان یک کشور مؤثر در منطقه ممکن است انتقاداتی را به مواضع عربستان سعودی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد، اما این موضوع نافی وجود یک رابطه دوجانبه برای پیگیری مسائل و تبادل نظر بر روی موضوعات مختلف نخواهد بود.

منبع
خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا