سیاسی

الساعدی در انتقاد از حکم بازداشتش: چرا با هادی العامری و نوری المالکی برخورد نکردید؟

عضو شاخص جریان صدر در واکنش به صدور حکم بازداشت علیه وی به علت تهدید دستگاه قضائی، از سکوت این دستگاه در برابر عاملان کشتار اسپایکر و سقوط موصل انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: عضو شاخص جریان صدر در واکنش به صدور حکم بازداشت علیه وی به علت تهدید دستگاه قضائی، از سکوت این دستگاه در برابر عاملان کشتار اسپایکر و سقوط موصل انتقاد کرد.

«صباح الساعدی»، از سران جریان صدر، که امروز به اتهام تهدید دستگاه قضائی عراق حکم بازداشت وی صادر شده، با انتشار بیانیه‌ای خود را «فرزند عراق و ملت و نهادهای آن» خواند.

وی گفت که «هادی العامری به صراحت به تهدید دستگاه قضائی را اعتراف کرد و فایل‌های صوتی نوری المالکی مسالمت اجتماعی را تهدید کرد، و فاسدان علنا به دریافت رشوه اعتراف کردند» و از سکوت دستگاه قضائی در برابر آنان انتقاد کرد.

او همچنین از سکوت دستگاه قضائی عراق در برابر «کشتار اسپایکر و صقلاویه و سقوط موصل و ده‌ها هزار شهید و زخمی و معلول و در برابر کسانی که یک‌سوم خاک عراق را به داعش فروختند، و همچنین تک‌تیزاندازان و طرف سومی که انقلابیان اکتبر را به کشتن دادند» انتقاد کرد.

الساعدی افزود که از دستگیری و زندان باکی ندارد و در برابر «فساد و ظلم» سکوت نخواهد کرد.

پیش از این، آشوبگران هوادار مقتدی صدر تحصن خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق در منطقه خضراء بغداد کشاندند.

در پی این اقدام، شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن آشوبگران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدید آمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال برای صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی و مخالف قانون و نهادن مسئولیت قانونی هرگونه عواقب این اقدام برعهده دولت و طرف سیاسی حامی آن، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را متوقف کنند.

این شورا همچنین از آغاز تحقیقات درباره تهدید دستگاه قضائی توسط دادگاه کرخ و پس از آن از صدور احکام بازداشت برای صباح الساعدی و محمد الساعدی و غایب العمیری، از چهره های شاخص جریان صدر، خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا