سیاسی

سخنگوی صدر: ممکن است صدر کمیته نظارت بر تظاهرات را تعلیق کند

سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی توقف فعالیت دستگاه قضائی را «زشت» خواند و تأکید کرد که صدر دو روز است که در مسائل دخالت نمی کند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی توقف فعالیت دستگاه قضائی را «زشت» خواند و تأکید کرد که صدر دو روز است که در مسائل دخالت نمی کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت که «هر بار اعتراضات علیه فاسدان بالا می‌گیرد» آنان دست به دامن مقتدی صدر می‌شوند و افزود که مقتدی صدر «دو روز است که مطلقا در مسائل دخالت نمی‌کند و خواستار خودجوش ماندن تظاهرات است».

العراقی افزود که ممکن است صدر در برابر تعلیق فعالیت دستگاه قضائی و دادگاه‌های کشور، فعالیت کمیته ناظر بر اعتراضات را به تعلیق درآورد.

وی تأکید کرد: «زشت است که دستگاه قضائی برای پایان دادن به اعتراضات اصلاح‌طلبانه فعالیت خود را به تعلیق درآورد اما در برابر فساد حاکم فعالیت خود را به تعلیق درنیاورد».

پیش از این، آشوبگران هوادار مقتدی صدر تحصن خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق در منطقه خضراء بغداد کشاندند.

در پی این اقدام، شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن آشوبگران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدیدآمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال برای صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی و مخالف قانون و نهادن مسئولیت قانونی هرگونه عواقب این اقدام برعهده دولت و طرف سیاسی حامی آن، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را متوقف کنند.

در پی این تحولات، نخست وزیر عراق سفر خود به مصر را نیمه کار گذاشت و به عراق بازگشت.

در این راستا دادگاه کرخ برای 3 عضو شاخص جریان صدر احکام بازداشت به اتهام تهدید دستگاه قضائی کشور صادر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا