سیاسی

حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در بزرگ‌ترین میدان گازی سوریه

منابع خبری از بمباران راکتی پایگاه نظامی امریکا در نزدیکی میدان گازی کونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری از بمباران راکتی پایگاه نظامی امریکا در نزدیکی میدان گازی کونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

خبرنگار «اسپوتنیک» در دیرالزور خبر داد که پایگاه نظامی امریکا در این منطقه شاهد انفجارهای شدیدی بوده که صدای آن در سراسر مناطق شمالی استان دیرالزور به گوش رسیده است.

این منبع افزوده که منابع محلی تأکید کرده اند این انفجار نتیجه حملات راکتی طرف های ناشناس به این پایگاه بوده و پس از آن بالگردها و پهپادهای دیده بانی امریکا در آسمان منطقه به پرواز درآمده است.

این گزارش تأکید کرده که به محض شنیده شدن صدای انفجار، خودروهای آمبولانس برای انتقال مجروحان احتمالی به این پایگاه اعزام شده اند و شبه نظامیان قسد نیز بر تدابیر امنیتی در اطراف منطقه پایگاه امریکایی کونیکو افزوده اند.

میدان گازی کونیکو بزرگ ترین میدان گازی سوریه است که نیروهای قسد با حمایت نیروهای امریکایی آن را تصرف کرده اند.

بامداد امروز ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در عملیات هوایی زیر نظر «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، مواضع نیروهای وابسته به سپاه ایران در اطراف دیرالزور هدف قرار گرفته است.

این بیانیه افزوده که این عملیات برای دفاع از نیروهای امریکایی و حفاظت از آنها در برابر حملاتی «از نوع آنچه نیروهای مورد حمایت ایران در 15 اوت علیه نیروهای امریکایی اجرا کردند» انجام شده است.

وزارت خارجه ایران نیز با انتشار بیانیه ای ضمن تکذیب وابستگی گروه های مسلح در سوریه به جمهوری اسلامی، حمله بامداد امروز ارتش امریکا به سوریه را قویا محکوم کرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا