سیاسی

فلسطین: اختصاص فرودگاه رامون به فلسطینیان غیر قابل قبول است

سخنگوی وزارت حمل و نقل فلسطین استفاده از فرودگاه اسرائیلی رامون برای انتقال فلسطینیان را غیر قابل قبول دانست و خواستار پایبندی اسرائیل به تعهداتش شد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت حمل و نقل فلسطین استفاده از فرودگاه اسرائیلی رامون برای انتقال فلسطینیان را غیر قابل قبول دانست و خواستار پایبندی اسرائیل به تعهداتش شد.

«موسی رحال»، سخنگوی وزارت حمل و نقل فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت که موضع رسمی تشکیلات خودگردان فلسطینی مخالفت با استفاده از فرودگاه رامون برای تردد مسافران فلسطینی است و از مردم فلسطین خواسته‌ایم که از این فرودگاه تردد نکنند.

وی گفت که به موجب توافق‌نامه‌های بین‌المللی، اسرائیل متعهد است که فرودگاه بین‌المللی قدس (قلندیا) را به فلسطینیان تحویل دهد و فرودگاه بین‌المللی غزه را هم بازسازی کند و اجازه ساخت فرودگاه جدیدی در کرانه باختری را بدهد که همه آنها توسط فلسطینیان اداره شود.

او گفت که اسرائیل به هیچ یک از این تعهدات خود عمل نکرده و افزود که فلسطین مخالف ایده اختصاص فرودگاه رامون به فلسطینیان است.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که فرودگاه رامون فقط برای اسرائیل منافع مالی دارد و نقض حاکمیت فلسطین است و به لحاظ اقتصادی به ضرر فلسطین و اردن و اقدامی در مسیر تحکیم آپارتاید اسرائیل است.

وی گفت که فلسطینی‌ها هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات مسافرانی که از فرودگاه رامون پرواز می‌کنند ندارند و ممکن است افراد تحت پیگرد قضائی بتوانند از طریق آن از کشور فرار کنند.

پیش از این سازمان فرودگاه‌های اسرائیل اعلام کرده بود که فرودگاه رامون از 22 اوت فعالیت خود را برای انتقال مسافران فلسطینی آغاز می‌کند. اما بعدتر اعلام شد که فعالیت این فرودگاه به زمان دیگری موکول شده است.

در حال حاضر شهروندان فلسطینی برای پروازهای خارجی باید به اردن یا تل‌آویو بروند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا