خبر اولسیاسی

نگرانی امریکا از ورود 500 شرکت روسی به ترکیه

گزارش رسمی اتاق بازرگانی ترکیه نشان می‌دهد که در 6 ماهه نخست امسال 500 شرکت جدید روسیه‌ای وارد بازارهای ترکیه شده‌اند.

میدل ایست نیوز: گزارش رسمی اتاق بازرگانی ترکیه نشان می‌دهد که در 6 ماهه نخست امسال 500 شرکت جدید روسیه‌ای وارد بازارهای ترکیه شده‌اند.

به گزارش «وال استریت جورنال»، این تعداد دو برابر کل شرکت‌های روسیه‌ای است که در سال 2021 در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

این گزارش افزوده که صادرات ترکیه به روسیه نیز در ماه ژوئیه گذشته در مقایسه با ژوئیه 2021 افزایش 75 درصدی را نشان می‌دهد.

این همه نشان می‌دهد که در پی تحریم‌های سخت غرب، روسیه به ترکیه به چشم یک شریک مهم اقتصادی نگاه می‌کند.

نشریه امریکایی تأکید کرد که «والی ادیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا، روز دوشنبه گذشته طی نامه‌ای مکتوب به دو بنگاه مهم اقتصادی در ترکیه به آنها هشدار داده که این وضعیت به تحریم شرکت‌های ترکیه‌ای خواهد انجامید.

این مقام امریکایی همچنین روز جمعه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود نسبت به تلاش شرکت‌های روسیه‌ای برای استفاده از ترکیه برای دور زدن تحریم‌های غربی هشدار داد و خواستار فشار ترکیه بر اموال روسی که صدها میلیون دلار برآورد می‌شود، شده است.

این نشریه افزوده که این همه در حالی است که از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اردوغان با دقت بسیار کوشید که روابط خود را با طرفین نزاع در تعادل نگه دارد.

او در این راستا حجم بزرگی از سلاح و بیش از 50 پهپاد پیشرفته به اوکراین فروخت که این سلاح‌ها نقش مهمی در مقاومت اوکراین در برابر تجاوز روسیه داشت.

ترکیه همچنین مانع عبور کشتی‌های جنگی روسیه از تنگه بوسفور شد.

این کشور همچنین نقش مهمی در وساطت میان روسیه و اوکراین درباره ازسرگیری صادرات غلات اوکراین داشت.

از طريق
الشرق
منبع
WSJ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا