سیاسی

آماده باش نیروهای امریکایی در عراق و سوریه از بیم حملات

فرمانده سنتکام گفت که نیروهای امریکایی در عراق و سوریه با توجه به احتمال حملات فزاینده به آنها، در حالت آماده باش هستند.

میدل ایست نیوز: مایکل اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی ستاد مرکزی امریکا (سنتکام) گفت که با توجه به احتمال حملات فزاینده از سوی «گروه های تروریستی وابسته به ایران»، نیروهای امریکایی در سوریه و عراق در حالت آماده باش هستند.

به گزارش بغداد الیوم، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که نیروهای امریکایی در عراق و سوریه وضعیت را از نزدیک دنبال می کنند و مجموعه کاملی از ظرفیت ها برای کاهش تهدیدها در سراسر منطقه دارند و به حفاظت از نیروها و شرکای ما در ائتلاف بین المللی از حملات اطمینان کامل دارند.

از طرفی دیگر جو بوچینو، سخنگوی سنتکام گفت که نیروهای امریکایی دو موضع در سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند و 3 خودرو و تجهیزات را که برخی موشک پراکنی استفاده می شد را منهدم کردند.

وی اشاره کرد که ارزیابی های اولیه نشان می دهد 2 یا 3 نفر از افراد مسلح مشکوک به نزدیک بودن به ایران کشته شده اند.

سخنگوی سنتکام افزود که حملات حدود ساعت 7:20 دقیقه شب به وقت محلی در سوریه، هنگامی آغاز شد که چند موشک به اطراف چاه نفتی کونیکو در شمال شرق سوریه اصابت کرد.

وی اشاره کرد که سه سرباز امریکایی در این حملات مجروح شدند.

فرمانده سنتکام نیز گفت که نیروهای امریکایی از بالگرد رزمی برای پاسخ استفاده کردند و پاسخ به حملات متناسب و عمدی بود.

فرمانده سنتکام گفت امریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما به اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از مردم خود و دفاع از آن ادامه می دهد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا