سیاسی

تحقیقات مشترک بغداد و واشنگتن درباره فوت یک افسر نیروی هوایی عراق در امریکا

وزارت دفاع عراق تأکید کرد که در حال تحقیق مشترک با ارتش امریکا درباره پرونده فوت یک سرهنگ نیروی هوایی در حین گذراندن دوره نظامی در امریکاست.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع عراق تأکید کرد که در حال تحقیق مشترک با ارتش امریکا درباره پرونده فوت یک سرهنگ نیروی هوایی در حین گذراندن دوره نظامی در امریکاست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت دفاع این کشور با انتشار بیانیه ای رسمی به مطالب مطرح شده در شبکه های اجتماعی درباره جان باختن یک سرهنگ نیروی هوایی ارتش عراق در حین گذراندن دوره نظامی در امریکا، پاسخ داد.

در این بیانیه آمده که سرهنگ «عمار عاصی حمدان»، در روز 20 اوت و در حال گذراندن دوره 3 هفته ای آموزشی در امریکا بود که در حین انجام دوره درگذشت.

این بیانیه افزوده که ارتش امریکا و دفتر وابسته نظامی عراق در سفارت این کشور در واشنگتن در حال تحقیق برای بررسی ابعاد گوناگون این حادثه هستند.

در این بیانیه آمده که از لحظه کشف جسد این سرهنگ عراقی تا کنون وزارت دفاع اقدامات لازم درباره پرونده فوت وی و انتقال جسدش به عراق را پیگیری می کند.

وزارت دفاع عراق تأکید کرد که در پرونده های مربوط به فوت فرماندهان و افسران و نیروهای نظامی هیچ گونه کوتاهی در کار نخواهد بود و از همه شبکه های اجتماعی و منابع خبری خواسته شده که از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

در پی درگذشت این افسر عراقی در حین گذراندن یک دوره نظامی در امریکا، برخی رسانه ها فوت وی را مشکوک اعلام کردند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا