سیاسی

سفیر جدید ترکیه در اسرائیل استوارنامه خود را در بیت المقدس تقدیم خواهد کرد

کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا خبر داد که سفیر جدید ترکیه در اسرائیل استوارنامه خود را در بیت المقدس به مقامات رسمی اسرائیل تحویل خواهد داد.

میدل ایست نیوز: کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا خبر داد که سفیر جدید ترکیه در اسرائیل استوارنامه خود را در بیت المقدس به مقامات رسمی اسرائیل تحویل خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری «خبر ترک»، «ایریت لیلیان»، کاردار اسرائیل در آنکارا، در گفت وگو با خبرنگاران ترکیه ای گفت که بر اساس تشریفات معمول در اسرائیل، سفیر ترکیه نیز مانند سفرای همه کشورهای دیگر استوارنامه خود را در بیت المقدس به مقامات رسمی اسرائیل تحویل می دهد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که ترکیه در آینده نزدیک سفارت خود را نیز از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند.

لیلیان تأکید کرد که روند انتخاب سفیر جدید اسرائیل در آنکارا ممکن است اندکی طول بکشد اما تا چند هفته دیگر موضوع نهایی خواهد شد.

وی همچنین از سفر 400 هزار گردشگر اسرائیلی به ترکیه در سال جاری خبر داد و گفت که با ازسرگیری پروازهای مستقیم، این تعداد بی تردید افزایش چشمگیری خواهد یافت.

کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا همچنین ابراز امیدواری کرد که ترکیه به زودی دفتر حماس در آنکارا را تعطیل کند و افزود که این موضوع از موانع توسعه روابط دوجانبه است.

او گفت که ترکیه مرزهای طولانی با ایران دارد و افزود که اسرائیل و ترکیه درباره «برخی ابعاد تهدیدهای ایران در منطقه» هم‌نظرند.

منبع
خبرترک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا