خبر اولسیاسی

وزیر خارجه ایران: در مراحل پایان رفع تحریم‌ها هستیم

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور زنگبار تأکید کرد که تهران در حال طی کردن مراحل پایانی روند تلاش برای رفع تحریم ها علیه ایران است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور زنگبار تأکید کرد که تهران در حال طی کردن مراحل پایانی روند تلاش برای رفع تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با «حسین موینی»، رئیس جمهور زنگبار، با بیان اینکه دولت کنونی ایران برای رفع تحریم ها علیه این کشور تلاش‌های زیادی کرده و در حال طی کردن مراحل پایانی کار است، گفت: «اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است».

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران دارای مقام پنجم در حوزه‌هایی مانند های‌تک، پزشکی و دانش است، ادامه داد:  «حاضریم به شما کمک کرده و این فن‌آوری‌ها را منتقل کنیم».

امیر عبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و … خاطرنشان کرد: «آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است».

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات مهندسی، یکی از قدیمی‌ترین شرکتهای خدمات مهندسی ایران امروز در زنگبار است، گفت: در حوزه استخراج گاز و نفت، با توجه به مقام اول ایران در جهان به لحاظ ذخایر، آماده همکاری هستیم.

در ادامه این دیدار، رئیس جمهور زنگبار با تشکر از دعوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران از وی برای سفر به تهران، گفت: «بازرگانی و سرمایه گذاری با ایران موضوعی است که مورد علاقه ما است و ما در صنایع دریایی و شیلات ظرفیت‌های زیادی داریم. در خصوص استخراج نفت وگاز و همچنین تاسیس پارک‌های فن‌آوری، کشاورزی، آموزش، سدسازی، جاده‌سازی و …. آمادگی داریم».

رئیس جمهور زنگبار با اشاره به سفر خود به ایران در دوران تصدی مسئولیت وزارت دفاع، گفت: می دانم که صنایع دفاعی ایران بسیار پیشرفته است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا