سیاسی

مذاکرات قطر با اروپا و ایران پیرامون احیای توافق هسته‌ای

معاون امور منطقه ای وزیر امور خارجه قطر ضمن گفت وگو با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، در تهران با مذاکره کننده ارشد ایران دیدار و پیرامون مذاکرات هسته ای رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: قطر به تلاش های خود برای نزدیک کردن دیدگاه ها پیرامون پرونده هسته ای ایران و احیای توافق هسته ای ادامه می دهد.

به گزارش الخلیج آنلاین، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد که محمد الخلیفی، معاون امور منطقه ای وزیر امور خارجه قطر طی تماسی تلفنی با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین درباره همکاری دوجانبه بین طرفین و تحولات مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

الخلیفی در این تماس از تلاش های اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن دیدگاه ها بین طرف های توافق هسته ای ایران تقدیر و تاکید کرد که دستیابی به توافق عادلانه که نگرانی های همه طرف های را در نظر بگیرد، به نفع امنیت و ثبات منطقه است.

در همین رابطه معاون امور منطقه ای وزیر امور خارجه قطر در تهران نیز با علی باقری، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه ایران رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران و شماری از پرونده های دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است، الخلیفی بر اهمیت پیشروی در مسیر احیای توافق هسته ای ایران تاکید کرد و آن را به نفع امنیت و ثبات منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که توافق بین ایران و امریکا به زودی حاصل شود.

الخلیفی پیش از این در 13 اوت نیز در تهران با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و پیام محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر را به او تحویل داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا