خبر اولسیاسی

ده‌ها کشته و زخمی در درگیری های خونین طرابلس لیبی

درگیری ها در طرابلس، پایتخت لیبی منجر به کشته شدن 23 نفر و مجروح شدن 140 نفر شد.

میدل ایست نیوز: پس از درگیری هایی که از صبح روز گذشته در طرابلس، پایتخت لیبی رخ داد و در طول روز ادامه داشت، آرامش به پایتخت بازگشت و عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی دستور بازداشت عاملان حوادث و درگیری ها در طرابلس را صادر کرد.

به گزارش العربی الجدید، بنابر آنچه در صفحه رسمی وزارت بهداشت در طرابلس آمده است، درگیری ها در پایتخت لیبی به کشته شدن 23 نفر و مجروح شدن 140 نفر منجر شد که 83 نفر پس از مداوا بیمارستان را ترک کردند.

پس از آرامش اوضاع در طرابلس، الدبیبه به عنوان وزیر دفاع در دولت خود به وزارت کشور و دفتر دادستانی کل و همه دستگاه های امنیتی دستور داد، عاملان این درگیری در طرابلس را بازداشت کنند.

وی گفت که هیج یک از عاملان این درگیری چه نظامی یا غیرنظامی و همچنین افراد مشکوک به دست داشتن در این درگیری مستثنی نیست.

در پی توقف درگیری ها در طرابلس، عبدالحمید الدبیبه، از برخی مناطق محل استقرار نیروهای طرفدار خود در طرابلس به صورت میدانی بازدید کرد.

الدبیبه گفت که این حمله برای او برنامه ریزی شده بوده و اشاره کرد که بحران لیبی تنها با انتخابات قابل حل است.

درگیری ها در لیبی میان نیروهای طرفدار فتحی پاشاگا، نخست وزیر مامور تشکیل دولت از سوی پارلمان لیبی و عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی در این کشور رخ داده بود.

سفارت امریکا، هیئت نمایندگی سازمان ملل، بریتانیا، ایتالیا، الجزائر، قطر، ترکیه و مصر در بیانیه های جداگانه ای این درگیری ها در لیبی را محکوم کردند و خواستار توقف خشونت در لیبی شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا