خبر اولسیاسی

الساعدی: با پایان مهلت 72 ساعته، مقتدی صدر دیگر در آنچه رخ دهد مداخله نخواهد کرد

یک عضو ارشد جریان صدر تأکید کرد که با پایان مهلت 72 ساعته صدر برای اعلام انصراف همه نیروهای سیاسی کشور، وی در برابر هر اتفاقی که در کشور بیفتد موضع نخواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: یک عضو ارشد جریان صدر تأکید کرد که با پایان مهلت 72 ساعته صدر برای اعلام انصراف همه نیروهای سیاسی کشور، وی در هر اتفاقی که در کشور بیفتد مداخله نخواهد کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، «صباح الساعدی» از سران جریان صدر در یک مصاحبه مطبوعاتی تأکید کرد که احزاب سیاسی شیعی نماینده تشیع اعتقادی نیستند بلکه صرفا نماینده دیدگاه‌های سیاسی شیعیان‌اند و آینده عقیدتی و اجتماعی تشیع به آنان پیوند نخورده است.

او چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه را «خانه مطرودان از جانب مرجعیت و ملت» خواند و گفت که کردها و اهل سنت به صورت یکپارچه وارد روند سیاسی کشور نشدند.

الساعدی که در مجلس سابق عراق رئیس فراکسیون پارلمانی جریان صدر بود گفت که یک سوم شکننده حد نصاب مبنای قانونی ندارد و افزود که چارچوب هماهنگی «طرحی واقعی برای کنار زدن مفسدان ارائه نکردند».

او گفت که با پایان مهلت 72 ساعته مقتدی صدر، وی نسبت در هر اتفاقی که در کشور بیفتد مداخله نخواهد کرد و این ملت است که تصمیم می‌گیرد تحصن کند یا اعتصاب یا نافرمانی مدنی.

روز شنبه صالح محمد العراقی، بازتاب دهنده مواضع مقتدی صدر در شبکه های اجتماعی، با انتشار بیانیه ای از جانب وی گفت که آنچه مهم تر از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است، عدم مشارکت همه احزاب و شخصیت های سیاسی که از 2003 تاکنون در فرآیند سیاسی شرکت کرده اند از جمله سران، وزرا و کارکنان و مقامات ویژه وابسته به احزاب حتی جریان صدر است.

وی افزود که این طرح به‌جای همه طرح هایی است که برخی از جمله سازمان ملل به دنبال آن هستند و «من آماده ام از اکنون تا حداکثر 72 ساعت توافقنامه ای با طرح مذکور امضا کنم».

او تأکید کرد که اگر چنین توافقی ظرف این مدت امضا نشود فرصتی برای اصلاحات نیست و «بنابراین دلیلی برای مداخله من در آنچه رخ خواهد داد نه با توئیت و نه با چیز دیگر وجود ندارد».

هفته گذشته و در پی تحصن آشوبگران هوادار صدر، دستگاه قضائی عراق برای صباح الساعدی به اتهام تهدید قوه قضائیه حکم بازداشت صادر کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا