سیاسی

الکاظمی: دعوت صدر به توقف خشونت، بالاترین سطح ملی گرایی است

نخست وزیر عراق از دعوت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای توقف خشونت را بالاترین سطح ملی گرایی و اهتمام به خون شهروند عراق دانست.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از دعوت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای توقف خشونت را بالاترین سطح ملی گرایی و اهتمام به خون شهروند عراق دانست.

وی در توئیتی گفت که سخنرانی صدر، مسئولیت اخلاقی و ملی را برعهده همه می گذارد تا از مقدرات عراق حفاظت و تشدید سیاسی و امنیتی را متوقف و گفت وگوی فوری برای به نتیجه رسیدن برای حل بحران را آغاز کنند.

پیشتر مقتدی صدر در نشست خبری خود در منطقه حنانه، حوادث عراق را مایه اندوه و خستگی خاطر خود خواند و تأکید کرد که برای همین نمی‌خواهد طولانی صحبت کند.

وی گفت که با صرف نظر از اینکه چه کسی را فتنه را آغاز کرد، با سر فروافتاده از ملت عراق که تنها آسیب‌دیده این حادثه است عذر می‌خواهد و قاتل و مقتول را درآتش می‌داند.

صدر افزود که عراق که پیش تر اسیر فساد بود، امروز اسیر فساد و خشونت است و امیدوارم که اعتراضات مسالمت‌آمیز کفن‌پوش و با دست‌های خالی باشد نه اینکه با سلاح به خیابان بریزند و «این بدترین کار است».

وی گفت که این انقلاب که بدترین انقلاب است که با خشونت و قتل همراه است و می‌گوید که دیگر آن را انقلاب نمی‌داند.
صدر تاکید کرد اگر همه طرفداران صدر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه خضراء عقب‌نشینی نکنند از جریان صدر اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند موضعی دیگر خواهم گرفت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا