اقتصادی

حداقل درآمد لازم برای یک خانوار در عراق چقدر است؟

 مرکز پژوهش‌های بازار و حمایت از مصرف کننده حد کفاف یا حداقل درآمد لازم برای یک خانوار در عراق را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: مرکز پژوهش‌های بازار و حمایت از مصرف کننده حد کفاف یا حداقل درآمد لازم برای یک خانوار در عراق را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری «یس عراق»، پژوهش های این مرکز وابسته به دانشگاه بغداد نشان می دهد که حداقل درآمد لازم برای معیشت یک خانوار عراقی یک میلیون دینار (680 دلار) در ماه است.

مدیر مرکز این تشکل با ریاست دکتر محمود عبدالله جاسم در این باره بیان کرد: «حد کفاف یک خانواده عراقی 4 نفره متشکل از دو فرزند، یک میلیون دینار در ماه است که این مبلغ شامل اجاره خانه، هزینه‌های روزانه و نیازهای دیگر می‌شود».

وی ضمن بیان اینکه میزان اجاره در مناطق شهری بین 250 تا 500 هزار دینار است و مبلغ باقی مانده صرف هزینه‌ها و مخارج خانواده از قبیل مواد غذایی و فراهم کردن دیگر وسایل زندگی شود، اشاره کرد: « مبلغی که شبکه حمایت اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده های فقیر هزینه می کند، کافی نیست».

در اوایل سال گذشته میلادی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق، اعلام کرد که این وزارتخانه تصویب کرده که حقوق پایه در این کشور به 450 هزار دینار افزایش پیدا کند.

الرکابی در جلسه شورای کار عراق که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط به ریاست وی برگزار شد تأکید کرد که کمیته بررسی حقوق کارگران ساده تصویب کرده که حقوق پایه در کشور از 350 هزار دینار به 450 هزار دینار (310 دلار) افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا