سیاسی

تاکید برهم صالح و معاون وزیر خارجه امریکا بر لزوم حل بحران‌ها از طریق گفت وگو

رئیس جمهور عراق و معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه امریکا بر لزوم حل بحران های منطقه از طریق گفت وگو و همگرایی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: برهم صالح، رئیس جمهور عراق و باربرا لیو، معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه امریکا دیدار و گفت وگو کردند.

بنابر آنچه در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است، دو طرف درباره روابط دوجانبه و توسعه آن و پیشبرد آن در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست در راستای تحقق منافع مشترک علاوه بر همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و بقایای آن و تقویت توانایی های نیروهای امنیتی عراق براساس توافقنامه چارچوب استراتژیک رایزنی کردند.

تحولات منطقه ای دارای اهمیت متقابل از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود که در همین راستا بر لزوم حل بحران های منطقه و حمایت از گفت وگو و همگرایی برای کاهش تنش ها و جلوگیری از وقوع درگیری و اهمیت نقش محوری عراق در منطقه و لزوم تضمین امنیت و ثبات آن تاکید شد.

برهم صالح درباره اوضاع داخلی عراق به روند گفت وگو و همگرایی و تلاش ها برای حل مسائل سیاسی اشاره کرد.

از طرفی دیگر معاون وزیر خارجه امریکا نیز بر پایبندی امریکا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و امنیت مردمش و حمایت از گفت وگو برای حل بحران سیاسی در راستای تحکیم ثبات و پیشرفت عراقی ها تاکید کرد.

لیو پیشتر در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق بر اهمیت تقویت گفت وگوی ملی بین سران عراق برای عبور از بحران کنونی تاکید کرده بود.

وی در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز تاکید کرده بود که جو بایدن، همه سران عراق را به تقویت گفت وگوی ملی بین نیروهای سیاسی برای عبور از بحران کنونی دعوت کرده است.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا