اقتصادیخبر اول

عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم

مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور توانست با اقدامات مؤثر نظارتی از لیست کشورهای پرخطر در عرصه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم خارج شود.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور توانست با اقدامات مؤثر نظارتی و اجرای قوانین مربوط به نظام بانکی از لیست کشورهای پرخطر در عرصه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم خارج شود.

به گزارش «الفرات نیوز»، «مظهر محمد صالح»، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور مالی و اقتصادی، تأکید کرد که عراق هم‌اکنون در لیست سفید اجرای استانداردهای جهانی مبارزه با پول‌شویی است.

صالح گفت که عراق توانست با اقدامات مؤثر نظارتی و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به نظام مالی و بانکی با پول‌شویی مبارزه کند.

وی گفت که اصلاحات مالی و اقدامات مؤثر عراق در پیگیری منابع اموال باعث شد که اعتماد جامعه بین‌المللی در تعاملات مالی و قراردادهای تجاری به عراق بازگردد.

مشاور نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که عراق جنگی سخت با باندهای پول‌شویی داشت و به نحو شایسته‌ای روند مبادلات مالی و حواله‌ها و سپرده‌گذاری‌ها را در سطح داخلی و خارجی پیگیری کرد.

هفته گذشته رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق نامه‌ای درباره برداشته شدن نام این کشور از لیست اروپایی کشورهای پرخطر در عرصه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، تقدیم کرد.

در سال 2020، اتحادیه اروپا عراق را در کنار چند کشور دیگر از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن و کره شمالی به علت کوتاهی در مبارزه با پول‌شویی در لیست کشورهای پرخطر در این عرصه قرار داده بود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا