خبر اولسیاسی

ابراز آمادگی واشنگتن برای کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای سیاسی در عراق

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از همه طرف ها در عراق خواست که با توقف هرگونه خشونت، پشت میز مذاکره بنشینند و برای عبور از بحران گفت‌وگو کنند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه امریکا از همه طرف ها در عراق خواست که با توقف هرگونه خشونت، پشت میز مذاکره بنشینند و برای عبور از بحران گفت‌وگو کنند.

«ساموئل وربرگ»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه امریکا، در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» عراق گفت که کارزار بین‌المللی برای شکست تروریسم داعشی شاهد پیشرفتی مثبت و سازنده بوده و از نیروهای امنیتی عراقی و متحدان امریکا که در این کارزار سهیم بودند قدردانی کرد.

او گفت که مسئله زندانیان داعشی موضوع بسیار مهمی است و امریکا از همه طرف‌ها می‌خواهد که برای بازگرداندن شهروندان خود به کشورهایشان تلاش کنند.

وربرگ درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در شمال سوریه گفت که امریکا از همه طرف‌ها می‌خواهد که از تنش بکاهند و به اقدامی که موجب پیچیده‌تر شدن مسئله شود دست نزنند و افزود که هر عملیات نظامی در شمال شرق سوریه «ارتش امریکا را با خطر مواجه می‌کند».

او همچنین با اشاره به تحولات جاری در عراق گفت که امریکا اهتمام جدی و عمیقی به تحولات عراق دارد و در کنار ملت و دولت عراق می‌ایستد.

وربرگ افزود که «خشونت‌هایی که اخیرا در عراق رخ داد حادثه ای بسیار دشوار بود» و از همه طرف‌ها خواست که «خشونت را متوقف کنند» و تلاش خود را بر چگونگی بهره‌برداری ملت عراق از ثروت‌های طبیعی و درآمدهای سرشار کشور از شمال تا جنوب متمرکز سازند.

وی ادامه داد که امریکا از مقامات عراق می‌خواهد که پشت میز مذاکره بنشینند و گفت‌وگوهای لازم برای عبور از بحران را پیش ببرند و افزود که واشنگتن آماده ارائه هرگونه کمک فنی در این باره به عراق است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا