اقتصادیخبر اول

بزرگ ترین خریداران نفت بغداد و اربیل کدام کشورها هستند؟

یک نهاد غیر دولتی با انتشار آمار مشتریان نفت عراق اعلام کرد که چین بزرگ ترین خریدار نفت از بغداد و یونان بزرگ ترین خریدار نفت از اربیل هستند.

میدل ایست نیوز: یک نهاد غیر دولتی با انتشار آمار مشتریان نفت عراق اعلام کرد که چین بزرگ ترین خریدار نفت از بغداد و یونان بزرگ ترین خریدار نفت از اربیل هستند.

به گزارش «ناس»، سازمان رونبین که یک مرکز غیر دولتی فعال در امور شفاف سازی در پرونده‌های نفت و گاز گزارش‌های مربوط به صادرات نفت از دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان را منتشر کرد.

گزارش این سازمان که دفتر آن در بریتانیاست نشان می دهد که عراق از طریق شرکت سومو و حکومت ایالتی کردستان عراق بیش از 112 میلیون و 600 هزار بشکه نفت فروخته است.

این سازمان بیان کرد که حکومت ایالتی کردستان عراق در ماه اوت روزانه 11.5 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، چین با خرید 33.6 میلیون بشکه نفت، بزرگترین خریدار نفت دولت مرکزی عراق است که پس از آن هند با 26.3 میلیون بشکه نفت در رده دوم و ایالات متحده با 6.8 میلیون بشکه در رده سوم قرار دارد.

از سوی دیگر یونان بزرگترین مشتری نفت اقلیم کردستان عراق است و پس از آن به ترتیب ایتالیا با 2.29 میلیون بشکه و امارات با 748 هزار بشکه بزرگ ترین خریداران نفت حکومت ایالتی کردستان هستند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا