سیاسی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: حضور اسرائیل در سنتکام را تحمل نمی‌کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأکید کرد که حضور اسرائیل در فرماندهی سنتکام تهدیدی برای ایران و موضوعی غیر قابل تحمل است.

میدل ایست نیوز: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأکید کرد که حضور اسرائیل در فرماندهی سنتکام تهدیدی برای ایران و موضوعی غیر قابل تحمل است.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مراسمی در بندرعباس گفت دشمنان به روش‌های مختلف و با ایجاد واحدهای جدید سعی می‌کنند کاهش نیرو در منطقه خاورمیانه را جبران کنند، گزارش‌ها حاکیست که آنان با آب اندازی و اعزام واحدهای کوچک تجسسی بدون سرنشین، امنیت دریانوردی را به مخاطره می‌اندازند.

وی اظهار داشت: معتقدیم که بایستی حقوق امنیت دریانوردی و دریانوردی آزاد در آبهای آزاد و بین‌المللی برای همه بطور یکسان برقرار باشد و از این حق ملتمان بطور کامل دفاع می‌کنیم.

سرلشکر باقری ادامه داد: از مسیرهای بین المللی و اعلام شکایت به سازمان بین المللی دریانوردی از مسیر دیپلماسی اعلام می‌کنیم که شناورهای ما در مسیر خود چنین واحدهایی را تحمل نخواهند کرد و همان گونه که اتفاق افتاده است با آنها برخورد خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: برخی کشورهای منطقه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منطقه را با تهدیداتی مواجه کرده اند همچنین پیوستن رژیم صهیونیستی به فرماندهی سنتکام ارتش آمریکا می تواند تهدیداتی را برای ما ایجاد کند که ما این حضور رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ابراز داشت: علاوه بر مسیر اعتراض از طریق سیاست خارجی کشور اعلام می‌کنیم که چنین توسعه فرایند جاسوسی و ایجاد تهدید را تحمل نکرده و نسبت به حقوق ملت ایران و امنیت دریاها و سرزمین‌مان هیچگونه مصالحه ای نخواهیم داشت.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشرفت های کشورمان در حوزه صنعت دفاعی در شرایط کنونی چشمگیر بوده و این در شرایطی بدست آمده که تحریم های همه جانبه علیه ملت غیور ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشور ما در اوج تحریم‌های ظالمانه چه از جهت مالی و بانکی و چه از جهت فناوری بوده و در این شرایط سخت جوانان غیور با تکیه بر دانش بومی توانستند، در حوزه دفاعی، شناورها، موشک ها، پهپاد ها و تسلیحات و تجهیزات نوین را بسازند، تجهیزات پیچیده گذشته را نوسازی و بازسازی کنند و مجدداً به چرخه عملیاتی برگردانند این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است که قدردان تلاش یکایک این عزیزان و همه دست‌اندرکاران این موضوع هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ و در سایر مناطق جهان بیان کرد: نقش این نیرو بسیار تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: زمانی در دفاع مقدس ما درگیر دفاع از تاسیسات دریایی، سکوهای نفتی، سواحل و جزایرمان بودیم اما امروز بحمدالله دشمنان با مشاهده قدرت ما، بخش های بزرگی از یگان‌های شناوریشان را از منطقه ما خارج کردند.

باقری عنوان کرد: امروز با تکیه بر قدرت تجهیزاتی و شجاعت دلاورمردان در اقیانوس هند حضور پیدا کردیم، امنیت دریانوردی در چندین سال گذشته بدون حتی یک مورد و مشکل برقرار شده است و دزدی‌های دریایی متعدد اتفاق افتاده اما هیچ کدام از کشتی‌های جمهوری اسلامی درگیر نبوده است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: دشمنان گمان می‌کردند ما در شرایط سخت تحریم، توان به حرکت درآوردن شناورهای گذشته خود را هم نبایستی داشته باشیم اما اشتباه فکر می‌کردند و ما خدا را بر این توانمندی شاکر هستیم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا