اجتماعی

عراق درصدد برنامه‌های جدید برای سوادآموزی

وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرد که درصدد اجرای دور جدیدی از برنامه های سوادآموزی برای سال تحصیلی جدید است.

میدل ایست نیوز: وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرد که درصدد اجرای دور جدیدی از برنامه های سوادآموزی برای سال تحصیلی جدید است که قرار است اوایل ماه آتی آغاز شود.

به گزارش العربی الجدید، وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که طرح هایی برای گسترش مراکز آموزشی ویژه و جذب بیشترین تعداد ممکن از سوادآموزان دارد.

این در حالی است که سازمان ملل آمار بی سوادان در عراق را 12 میلیون نفر اعلام کرد؛ رقمی که بیش از دو برابر رقم اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال 2020 است.

موید العبیدی، سخنگوی دستگاه اجرایی نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش گفت که برنامه سواد آموزی در سال 2012 و در پی اعلام قانون سوادآموزی در سال 2011 به سوادآموزی بیش از 2 میلیون نفر کمک کرد.

وی تاکید کرد که نبود آمار دقیق از شمار بی سوادان در عراق به دلیل عدم سرشماری است که شمار بی سوادان را مشخص کند.

العبیدی افزود که طرحی برای گسترش مراکز سوادآموزی و افزایش شمار آنها با هدف سوادآموزی بانوان و آموزش مشاغل مختلف نظیر خیاطی، آرایشگری و استفاده از رایانه و سایر حرفه های مفید وجود دارد.

عراق در اواخر سال 1979 پیشرفت هایی در زمینه سوادآموزی در همه شهرها و مناطق کشور تحت عنوان از بین بردن بی سوادی داشت که چند سال تداوم یافت و به موفقیت قابل توجهی دست یافت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا