اجتماعی

سخنگوی دولت ایران: پرواز از 10 فرودگاه به عراق و دوبرابر شدن مرزهای زمینی در ایام اربعین

سخنگوی دولت ایران ضمن تشریح تسهیلات ارائه شده به زائران ایرانی اربعین، خبر داد که از 10 فرودگاه این کشور به عراق پرواز وجود دارد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی دولت ایران ضمن تشریح تسهیلات ارائه شده به زائران ایرانی اربعین، خبر داد که از 10 فرودگاه این کشور به عراق پرواز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، «علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت ایران، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که با توجه به فروکش کردن کرونا، پیش‌بینی شده که مشارکت عظیمی در سفر به عتبات عالیات در ایام زیارت اربعین صورت گیرد.

وی افزود: در این زمینه دولت تلاش کرده زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام می‌شود و مرزها هم افزایش دوبرابری داشت و قطار تهران به کربلا هم فعال و تقویت و توسعه یافته است.

بهادری‌ جهرمی تصریح کرد: در مرز زمینی ۶ مرز فعال است و حتی توصیه شده که با خودروهای شخصی به مرز حرکت کنند و حتی میزهای خدمت در مرزها برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل حضور زائران در سفر به عتبات عالیات اقدامات متعددی صورت گرفته و حتی تسهیلات متعددی هم برای زائران به صورت برخط به منظور سهولت انجام شده است.

سخنگوی دولت ایران افزود: در حوزه ارتباطات هم تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و بالنی هم با تدبیر وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردم در سفر به عتبات عالیات مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در پیام رسان «بله» برای اعلام وضعیت زائرین مهیا شده است که نیاز به اینترنت ندارد و امکان‌ موقعیت یابی برای زائرین وجود دارد. یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می‌توانند همدیگر را از طریق این سامانه پیدا کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت ایران ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی از موکب‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی دولت ایران این را اضافه کرد: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و ۳ میلیونی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه ها انجام‌ می‌شود.

بهادری جهرمی افزود: در جلسه اخیر دولت رییس جمهور ایران به همه دستگاه‌ها دستور داد تا حداکثر امکانات را برای سفر اربعین فراهم کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا