اجتماعیخبر اول

داغ شدن بازار شایعات ضد ایرانی در ایام اربعین حسینی

شایعاتی ضد ایرانی در ایام اربعین حسینی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که به نظر می رسد، هدف از آن ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق است.

میدل ایست نیوز: همزمان با داغ شدن بازار شایعات همزمان با اربعین حسینی، اخباری از کشته شدن یک زائر عراقی به دست سه زائر ایرانی در استان کربلا منتشر شد.

به گزارش السومرية نیوز، وزارت کشور عراق در همین رابطه، توضیحی درباره حقیقت ماجرای مذکور ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که شبکه های اجتماعی اخباری درباره تعرض 3 زائر ایرانی به یک شهروند عراقی در شهر طویریج که منجر به کشته شدن او شد را منتشر کردند که پس از تحقیقات و پیگیر شدن موضوع از فرماندهی پلیس کربلا مشخص شد که این خبر نادرست است.

فرماندهی پلیس کربلا نیز تاکید کرد که این چنین حادثه ای در کربلا رخ نداده است.

واحد مبارزه با شایعات در عراق در این خصوص نسبت به انتشار این چنین اخباری پیش از اطمینان از منبع آن، در سایه زیارت اربعین حسینی هشدار داد و از مردم خواست در صورت برخورد با چنین شایعاتی که افکار عمومی را تحریک خواهد کرد، پلیس را در جریان قرار دهند.

پیش از این نیز شایعه ای منتشر شده بود که دو مرد ایرانی، با لباس زنانه به بخش بانوان در حرم امیر المومنین (ع) می روند و اقدام به سرقت می کنند که پس از بازداشت دو شهروند ایرانی و انجام تحقیقات مشخص شد که آنها زن هستند و در واقع هم سرقتی صورت نگرفته است.

منبع
السومرية نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا