سیاسی

بارزانی: برای حل مشکلات عراق به گفت‌وگو و کمک کشورهای دوست نیاز داریم

رئیس اقلیم کردستان عراق که میزبان معاون وزیر خارجه امریکا بود تاکید کرد که عراق برای حل مشکلاتش به گفت وگو، تفاهم بین طرف‌های سیاسی و کمک کشورهای دوست نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق که امروز میزبان باربرا لیو، معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه امریکا بود، گفت که حل مشکلات اربیل و بغداد و وجود قوانین برای توزیع درآمدهای نفت و گاز، کلید حل مشکلات عراق و برقراری امنیت و ثبات در کشور است.

به گزارش بغداد الیوم، وی تاکید کرد که عراق برای حل مشکلاتش به گفت وگو و تفاهم بین طرف های سیاسی و طیف های جامعه و کمک کشورهای دوست نیاز دارد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط امریکا با عراق و اقلیم کردستان و آخرین تحولات اوضاع سیاسی در عراق و تلاش ها با هدف عبور از مشکلات بین اربیل و بغداد رایزنی کردند.

لیو در این دیدار سلام جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور را به بارزانی ابلاغ و بیان کرد که هدف از سفر او، تاکید بر پایبندی امریکا به روابطش با عراق و اقلیم است و امریکا به این روابط توجه دارد.

معاون وزیر خارجه امریکا بر حمایت کامل کشورش از برقراری امنیت و ثبات سیاسی در عراق نیز تاکید کرد.

بارزانی نیز از کمک ها و حمایت امریکا از عراق و اقلیم تقدیر و مجددا تاکید کرد که مشکلات عراق با به حاشیه راندن یک نیرو یا طرف سیاسی حل نخواهد شد و طیف های جامعه عراق باید از طریق گفت وگو و تفاهم به اسلوبی برای همزیستی دست یابند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا