خبر اولسیاسی

رووداو: ترکیه در دو و نیم سال اخیر 58 مقر نظامی در خاک عراق ایجاد کرده است

منابع خبری در اقلیم کردستان عراق خبر دادند که نیروهای ترکیه در دو سال و نیم اخیر 58 مقر نظامی در مناطق کوهستانی اقلیم کردستان در استان دهوک برپا کرده‌اند.

میدل ایست نیوز:  منابع خبری در اقلیم کردستان عراق خبر دادند که نیروهای ترکیه در دو سال و نیم اخیر 58 مقر نظامی در مناطق کوهستانی اقلیم کردستان در استان دهوک برپا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کردی «رووداو»، ترکیه در دو سال و نیم اخیر به طور خاص در مناطق کانی‌ماسی و شیلادزی و دیرلوک در اقلیم کردستان این مقرهای نظامی را برپا کرده و در آنها تجهیزات نظامی و توپخانه‌ای مستقر کرده است.

در برخی نقاط، مانند منطقه کیسته، ترکیه یک پایگاه بزرگ نظامی با پاسگاه‌های متعدد ایجاد کرده یا برخی مقرهای سابق خود را به پایگاه تبدیل و نیروهای خود را با بالگرد به آنها منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، در فاصله سال‌های 1991-2020 تعداد مواضع ترکیه در اقلیم کردستان 7 مقر بوده که این تعداد در فاصله سال‌های 2020-2022 تعداد 33 مقر به آنها افزوده شده است. از 17 آوریل 2022 تا کنون نیز ترکیه 25 مقر نظامی جدید در این منطقه برپا کرده است.

همچنین 35 موضع کوچک نظامی در این منطقه وجود دارد که در هر یک از آنها 3-5 سرباز حضور دارد.

از میان 9 پایگاه بزرگ نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق، 4 پایگاه در سال 2022 ساخته شده است.

ترکیه از آوریل 2022 عملیات گسترده نظامی در خاک عراق را آغاز کرد که در طی آن تاکنون ــ بر اساس آمارهای وزارت دفاع ترکیه ــ 406 عنصر پ.ک.ک. و 53 سرباز ترکیه‌ای کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها باعث تخلیه 255 روستا در استان دهوک و آتش‌سوزی هزاران هکتار زمین‌های کشاورزی شده که خسارت آن در این بخش 7 میلیارد دینار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: 

استمرار حضور نظامی ترکیه در شمال عراق و توهم تبدیل شدن به قدرت منطقه

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا