اجتماعیسیاسی

استاندار خوزستان: زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند

استاندار خوزستان (جنوب غرب ایران) از زائران اربعین خواست که با توجه به کمبود وسیله نقلیه تا اطلاع بعدی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مراجعه نکنند.

میدل ایست نیوز: استاندار خوزستان (جنوب غرب ایران) از زائران اربعین خواست که با توجه به کمبود وسیله نقلیه تا اطلاع بعدی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مراجعه نکنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) صادق خلیلیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شلمچه افزود: با طرف عراقی برای اعزام اتوبوس به شلمچه برای انتقال زائران توافق صورت گرفته و در حال تهیه اتوبوس به همین منظور هستیم.

وی بیان کرد: طرف عراقی نیز اعلام آمادگی کرده تا وسایل نقلیه برای انتقال زائران در کمترین زمان ممکن از بصره به شهرهای مقدس عراق را فراهم کند.

خلیلیان گفت: با توجه به تعداد زیاد زائران مراجعه کننده به دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه و شلوغی آن در روزهای پنجشنبه و جمعه، زائران سفر خود را به روزهای بعد موکول کنند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از زائران اربعین که از مرز شلمچه عبور کرده بودند با توجه به کمبود امکانات در مرز شلمچه عراق به کشور بازگشتند.

از سوی دیگر، «علی عابدی» سرکنسول ایران در بصره اعلام کرد که تعدادی از زوار ایرانی به دلیل گرمازدگی در بیمارستان بصره بستری شده‌اند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ ما در این منطقه کمبود وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز  به سمت شهر های عراق است، افزود: پلیس عراق، حشد الشعبی و  دیگر ارگانهای دولتی در عراق در حال کمک برای انتقال زائران هستند ولی امکانات متناسب با میزان ورودی زائران نیست.

سرکنسول ایران در بصره  با بیان اینکه روز گذشته حدود ۱۱۰ هزار زائر از این مناطق مرزی  وارد عراق شدند، گفت: ترافیک به وجود آمده در مسیر باعث شده است که ماشین هایی که برای  انتقال زوار در نظر گرفته شده‌اند، در ترافیک معطل بمانند.

عابدی  در ادامه مصاحبه با رادیو اربعین با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با افزایش تعداد وسایل نقلیه وضعیت به وجود آمده تا حدودی مدیریت شود، خاطر نشان کرد که مرز چذابه ظرفیت پاسخگویی به جمعیت زیاد را ندارد؛ روز گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق  شدند. حدود ۷۰ کیلومتر از مرز چذابه  تا اولین شهر عراق فاصله است و در این مسیر موکبی وجود ندارد و زائران در طول این مسیر به خاطر گرمی هوا دچار مشکل می‌شوند.

پایانه های مرزی شلمچه و چذابه گذرگاه های اربعین حسینی در خوزستان هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا