سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره رفع مشکلات زائران اربعین

وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای عراقی خود افزایش تسهیلات برای زائران ایران و نیز تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان به عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای عراقی خود افزایش تسهیلات برای زائران ایران و نیز تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان به عراق را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، «حسین امیرعبداللهیان» در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی خود «فواد حسین» ضمن تشکر و قدردانی از میهمان نوازی کریمانه دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی، خواستار برقراری تمهیدات بيشتر برای ورود زمینی و هوایی زوار ایرانی و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان از مرز زمینی ایران به عراق شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با قول مساعد برای پیگیری امور زوار اربعین، حضور روز پنجشنبه ( فردا) وزیر کشور ایران در بغداد را فرصت مناسبی برای بررسی نزديک امور و برقراری هماهنگی های لازم در این خصوص دانست.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سوال اميرعبداللهيان، به گفتگوی مجدد با همتای سعودی خود در خصوص مساعدت برای آزادسازی حاجی بازداشتی ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی وی هر چه زودتر فراهم شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی همچنین در مورد آخرین روند مذاکرات هسته ای تبادل نظر کردند.

همزمان وزیر خارجه ایران با انتشار یک پست اینستاگرامی تأکید کرد که در گفت وگو با همتای عراقی خود از وی خواسته که تمهیدات بیشتری را برای ورود زمینی و هوایی زوار‌ ایرانی به عراق، برقرار شود.

وی افزود که در این چند روز اخباری مبنی بر سختی شرایط برخی زوار ایرانی در مرز ایران و عراق و همچنین مشکلات دیگر در خاک عراق را دریافت کرده که در گفتگوی تلفنی تمام آنها را به آقای فواد حسین منتقل کرده و خواستار مساعدت برای رفع مشکلات و موانع شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد که مشکل دیگر این است که چند روزی است که زائران افغانستانی و پاکستانی سید الشهدا(ع) برای ورود به عراق با مشکل مواجه شده‌اند و از فواد حسین خواسته ورود آنان را تسهیل کنند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا