خبر اولسیاسی

بلینکن: پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا یک عقبگرد بود

وزیر خارجه امریکا ضمن اشاره به کوتاه آمدن ایران از برخی خواسته‌هایش، گفت که پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا موجب توقف مذاکرات شد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا ضمن اشاره به کوتاه آمدن ایران از برخی خواسته‌هایش، گفت که پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا موجب توقف مذاکرات شد.

به گزارش «نووستی»، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل پیمان ناتو، گفت که در هفته‌های اخیر برخی مسائل اختلافی در مذاکرات حل شده بود و ایران از برخی خواسته‌های خود که ارتباطی به توافق هسته‌ای نداشت کوتاه آمده بود.

وی افزود که با وجود این، «پاسخ مکتوب اخیر ایران به پیشنهادهای اتحادیه اروپا یک عقبگرد بود و موجب توقف مذاکرات شد».

بلینکن تأکید کرد که امریکا احیای توافق هسته‌ای (برجام) را در شرایط کنونی ناممکن می‌داند و فقط وقتی حاضر به بازگشت به مذاکره است که آن را در راستای منافع ملی خود ببیند «اما آنچه تاکنون دیده‌ایم باعث عقبگرد شده نه پیشرفت».

هفته گذشته، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه ای رسمی از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب (پنجشنبه اول سپتامبر) به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

کنعانی اظهار داشت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

همزمان وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که پاسخ ایران به پیشنهادهای امریکا را توسط اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

وزارت خارجه امریکا ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که پاسخ ایران را بررسی می‌کند و از طریق اتحادیه اروپا به آن پاسخ خواهد داد هرچند پاسخ ایران «متأسفانه سازنده نبود».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا