اجتماعیخبر اول

درخواست وزیر کشور ایران برای عدم عزیمت زائران به مرزها

احمد وحیدی از زائرانی که قصد حرکت به سمت مرز ایران و عراق را دارند خواست به دلیل ازدحام و گرمای هوای، سفر خود را به تعویق بیاندازند.

میدل ایست نیوز: احمد وحیدی، وزیر کشور ایران از عموم زائران ایرانی که قصد حرکت از شهرهای مبدا به سمت مرزهای اربعین را دارند خواست با توجه به ازدحام جمعیت و گرمای بسیار زیاد هوا برنامه سفر خود را به تعویق بیاندازند.

به گزارش ایرنا، وحیدی امروز جمعه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: هم اکنون جمعیت زیادی از زائران در مرز مهران و سایر مرزهای تعیین شده حضور دارند و افراد دیگری نیز در مسیر برای عزیمت به مرزها هستند.

وی افزود: کسانیکه در مرزها حضور دارند، افرادی هستند که از قبل به سمت مرزها عزیمت کرده و در تلاش هستیم تا شرایط را برای عبور آنها از مرز فراهم آوریم.

وزیر کشور یادآور شد: با توجه به اینکه دیروز و دیشب تعداد بسیار زیادی از زائران در پایانه های مرزی حضور یافتند با خیل عظیم جمعیت روبرو شدیم که امکانات طرف عراقی برای این جمعیت به هیچ وجه پاسخگو نیست و مشکلاتی را برای زوار ایجاد کرد.

وحیدی از عموم افرادیکه می خواهند از شهرهای مبدا به سمت مرزها حرکت کنند خواست برنامه سفر را به تعویق انداخته تا این جمعیت در مرزها تخلیه و شرایط تسهیل شود.

وی اضافه کرد: نیروهای پلیس راه نیز افرادیکه به سمت مرزهای اربعین حرکت کنند را به شهرهای مبدا هدایت خواهند کرد ، این امر برای رفاه حال زائران با توجه به حجم جمعیت و مخاطرات ناشی از گرمای هوا برای سلامتی اعمال می شود.

وزیر کشور ایران از عموم زائران بویژه کودکان خردسال و افراد سالمند خواست با توجه شرایط دمایی به مرزها مراجعه نکنند ، چراکه گرما برای افراد جوان و میانسال نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تخلیه جمعیت در مرزها شرایط برای حضور سایر افراد نیز برای عزیمت به عتبات عالیات فراهم شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا