اقتصادی

عراق: فروش نفت ما در بازارهای آسیا کم نشده است

رئیس شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق تأکید کرد که با وجود رقابت سخت روسیه با عراق در بازارهای نفت آسیایی، فروش نفت عراق به آسیا کم نشده است.

میدل ایست نیوز: رئیس شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق تأکید کرد که با وجود رقابت سخت روسیه با عراق در بازارهای نفت آسیایی، فروش نفت عراق به آسیا کم نشده است.

«علاء الیاسری»، مدیر کل شرکت دولتی بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو) به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که روسیه هم‌اکنون به عنوان یک رقیب برای عراق در بازارهای آسیایی حضور دارد اما این بر جایگاه عراق در بازار نفت آسیا تأثیری نخواهد داشت چون شرکت سومو قراردادهای بزرگی با شرکت‌های دولتی در بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده نفت بسته است.

او گفت که عراق تقریبا با همه پالایشگاه‌های نفتی چین و هند قرارداد دارد و این شرکت‌ها حاضر نیستند که ریسک از دست دادن نفت عراق را بپذیرند چون در نهایت ترجیح روسیه آن است که نفت خود را به اروپا بفروشد چون برایش به صرفه‌تر خواهد بود.

الیاسری تأکید کرد که تاکنون هیچ یک از مشتریان آسیایی نفت عراق خواستار فسخ قرارداد نشده و بلکه درخواست‌هایی برای افزایش صادرات وجود دارد.

وی تأکید کرد که عراق در 3 سال گذشته بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به هند بوده و امسال نیز با وجود رقابت روسیه، همچنان عراق بزرگ‌ترین صادرکننده به هند خواهد بود.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا