سیاسی

وزیر انرژی لبنان با سفیر ایران در لبنان درباره هدیه نفتی ایران دیدار و گفت وگو کرد

وزیر انرژی لبنان با سفیر ایران در این کشور در خصوص هدیه نفتی ایران و اعلام آمادگی ایران در خصوص کمک به لبنان در بخش تولید انرژی دیدار و گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان و «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی در لبنان در حضور مقامات مسئول حاضر در سفارت ایران دیدار کردند.

به گزارش «المنار»، در این دیدار تصمیم گرفته شد که یک هیئت لبنانی به زودی به ایران سفر کند و همچنین درباره هدیه نفتی ایران به لبنان و ضرورت استفاده از آزمایشگاههای تولید برق در این کشور و همچنین اهداف سفر هیئت لبنانی و جزئیات مربوط به آن گفت وگو شد.

فیاض پس از این دیدار خاطرنشان کرد: «این هدیه، مانند همه هدایای کشورهای دوست و برادر، مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که این هدیه نتیجه ابتکار سید حسن نصرالله و پس از پیشنهاد جبران باسیل در یک نشست رسانه‌ای صورت گرفته است».

ولید فیاض گفت: «میقاتی، نخست وزیر، دریافت هدایا از کشورهای دیگر را در دست دارد و با نبیه بری رئیس جمهوری دیدار کرد، در نتیجه آنها طی تماس‌های تلفنی با معاون رئیس جمهورس ایران در ارتباط بودند تا این که از این طرح در سطوح سیاسی و ملی به اتفاق آرا استقبال شد».

وی همچنین افزود: «این ابتکار عمل، اهمیت استراتژیکی دارد چرا که یک نقطه شروع برای تطبیق برنامه برق تهیه شده توسط وزارت انرژی خواهد بود.»

سفیر ایران در لبنان هم خاطرنشان کرد: «دولت ایران آماده کمک به لبنان نه تنها در زمینه هیدروکربن‌ها بلکه به طور کلی در همه امور مربوط به بخش انرژی به ویژه ساخت کارخانه‌های تولیدی میان مدت بر اساس قراردادهای HBO و نگهداری شبکه‌هاست».

وی همچنین با اشاره به اراده سیاسی دولت لبنان، افزود که به منظور دستیابی به نتایج مطلوب با مسئولان در تماس خواهد بود و این هدیه نیز در خدمت همه مردم قرار خواهد گرفت.

سفیر ایران از این که این هدیه نفتی آغاز همکاری در همه زمینه ها بین ایران و لبنان است، ابراز امیدواری کرد.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا